Additionally, paste this code immediately after the opening tag: korte fietsvakantie in het noorden van Frankrijk? - Forum Wereldfietser

korte fietsvakantie in het noorden van Frankrijk?

Hallo,

Wie heeft een goeie suggestie voor een korte fietsvakantie in het noorden van Frankrijk ?
Ik dacht aan een uitstapje van 4 of 5 dagen, waarbij we niet al te ver met de auto hoeven te rijden (we zijn van de regio Brussel).

Een eerste idee van me was de streek van Picardi? te gaan verkennen, regio Abeeville - Dieppe - F?camp.
Een ander idee is misschien de champagnestreek rond Reims.
Eigenlijk maakt het niet zo heel erg veel uit waar we gaan, als de streek maar mooi is.

Je ziet, we weten eigenlijk nog niet waar we naartoe willen. Dus als er iemand een goede tip heeft voor een korte rondrit in noord Frankrijk, of al een soortgelijke uitstap gemaakt heeft, dan hoor ik het graag.

Groeten,
en alvast bedankt,

Koen

Er zijn zoveel leuke gebieden. Wat wil je: klimmen, of meer vlak? Kijk eens op de Michelin-kaarten. Daarop ontdek je vast wat leuke weggetjes: mijd de rode wegen en bij voorkeur ook geel.

Voor ons mag het gerust wat heuvelachtig zijn, dat is geen probleem. De twee gebieden die ik noemde zijn heuvelend, met volgens mij niet het echt zware klimwerk.

Groeten,

Koen

Noord West.
Ten zuiden van Calais.
Cote Opaque.
Korte vreselijk stijle klimmetjes.
Erg leuk.
Goed vliegeren in Berck sur Mer.
niko

Er zijn tussen Boulogne-sur-Mer en Arras 18 rondjes, bewegwijzerd, van enige tientallen kms. Die zijn goed te fietsen.
Er is vanaf Boulogne-sur-Mer richting Arras en dan verder naar Luxemburg een beschreven, doorgaande fietsroute "Groene Valleien fietsroute".
Zie www.fietskaartinformatiestichting.nl. Die kan je heengaand volgen en dan ev. via de andere rondjes of een stuk met de trein terug. De TER Nord verzorgt heel wat trajecten in Noord Frankrijk.
Veel plezier, Wouter Bazen

Hoi,

Wat dacht je van de omgeving rond Verdun. Historisch heel indrukwekkend, mooie natuur en heuvelachtig.

Succes!

El & El

Hoi,

El & El : nee, nog niet aan gedacht, misschien wel de moeite om eens van dichterbij te bekijken...
Heb jij daar gefietst ?

Wouter : bedankt voor de link; de route waarover je spreekt lijkt me zeer interessant.

Groeten,

Koen

Hoi Koen,

Ja, vorig jaar zijn we daar langs gekomen toen we naar Barcelona fietsten.
Er staan wat foto's van op onze fietsjunks-site.
Wij vonden het een erg mooie omgeving en Verdun is een leuke plaats. Maar vooral de "massa"-graven in dat gebied zijn erg indrukwekkend.

Succes in ieder geval!

El & El

Noord Frankrijk had bij mij de reputatie nogal saai te zijn. Eindeloze maisvelden en zo.Onlangs ben ik vauit Parijs terug naar huis gefietst en het viel mij 100 procent mee. Ten noorden van Parijs is het mooi! Slingerende weggetjes, leuke dorpjes, bos en weilanden die zich niet tot de horizon uitstrekken.

Gr. Harry

:D

Hallo,

We hebben intussen al wat verder gezocht waar we binnenkort heen willen voor een korte vakantie. Dit is het reusltaat van onze 'zoektocht', misschien is het wel interessant voor anderen ook.

Voor de regio Pas de Calais :
http://troisv.amis-nature.org/rubrique. ... rubrique=2
Er bestaan in deze regio tal van fietsroutes, die je op deze site kan vinden.
Je kan ook via deze site brochures aanvragen.
Zie ook :
http://www.cdt-nord.fr/fr/territoires/opale/randos.aspx

Voor de Champagnestreek :
Veel info kan je vinden op de site :
http://www.frankrijkkortbij.be/nl-BE/default.aspx, je kan hier brochures aanvragen en downloaden.
Er bestaan in deze regio een aantal bewegwijzerde routes, die je kan fietsen :
http://www.ardennes.com/brochures/iti-fr-2005.pdf
Waarschijnlijk doen we iets in deze laatste regio.

Groeten,

Koen

Hoi Koen,

Het antwoord is heel simpel; in de Wereldfietser staan wel eens berichtjes van de Vakantiefietser (belgisch dus), waarvan een persoon, ik geloof dat die Andre heet, voor de leden van de Vakantiefietser tochtjes uitzet in Noord-Frankrijk. ALs je hem mailt, mailt hij jou een route die hij heeft uitgezet, terug.
Zelf heb ik 2 jaar gelden van Brussel via Doornik, Lille, Calais, Boulogne sur Mer, Amiens en Binche weer terug naar Brussel gefietst. Een heerlijke tocht.
Langs de Canche is het erg mooi fietsen.