Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De juiste fiets kleding om door nl te Fietsen.....? - Forum Wereldfietser

De juiste fiets kleding om door nl te Fietsen.....?

Hebben mensen tips voor de juiste fiets kleding rond deze tijd van het jaar ?
jaapdegroot schreef:Hebben mensen tips voor de juiste fiets kleding rond deze tijd van het jaar ?
wielerbroek + odlo/craft onderhemd + luchtig shirt (evt. wielershirt met ruime rits, plus ruime achterzakken, of evt. icebreaker) + reservemouwtjes in de (stuur)tas. Als je een wielerbroek maar niets vind dan een lichte broek (fjallraven oid) met afritsbare broekspijpen (wel liefst een wielerbroek daaronder, vanwege zitcomfort, denk dus aan een goede zeem). Katoenen t-shirts als ondershirt vind ik maar niets, dat zweet blijft gevangen en dan wordt je koud als je stilstaat.

Regenkleding in de tas (evt. zonder regenbroek, die heb je toch niet zo vaak nodig, tenzij het echt de hele dag doorregent en je niet de mogelijkheid hebt om te wachten of te schuilen of om savonds iets droogs aan te trekken), winddichte ademende regenjas (goretex, event) is lekker als het koud wordt, bijvoorbeeld als je wacht, pauze neemt, niet echt nodig tijdens het fietsen, dan ben je toch wel warm en wil je iets luchtigs aan.
Met dat frisse, winderige weer van vandaag is een dun windjack wel prettig, bijvoorbeeld zoiets. Sommige hebben mouwen die je kunt afritsen als het net warm genoeg is voor blote armen.
Denk dat AB 't aardig omschrijft wat aan te doen en mee te nemen.
Zelf draag ik een dunne wandelbroek (Fjall-Raven, MT stof) met daaronder een fietsonderbroek met goede zeem. Verder een icebreaker shirt met korte mouw met daarover een fleecetrui of windstopper. In de tas een goretex regenjas en onderin de tas een regenbroek (die zit daar eigenlijk meestal).
Door in de pauzes de fleecetrui en windstopper te combineren heb je even een warme laag aan tegen afkoelen.
Als je een beetje fiks doortrapt volstaat 't t-shirt.

Deze combinaties zijn bij mij eigenlijk voortgekomen uit de wandeluitrusting en gezien ik niet graag ik korte strakke broekjes loop, maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.

goede tocht.