Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen op de Mont Ventoux - Forum Wereldfietser

Fietsen op de Mont Ventoux

Hoi,
Wie heeft er zin om deze zomer in juni of juli een paar dagen naar de Mont Ventoux te gaan om daar te fietsen?? S'morgens de berg beklimmen en S' middags en s'avonds relaxen. Ben zelf 36 jaar, dus mannen en vrouwen iedereen mag reageren.
Ben benieuwd. Roland
wielrenner1974 schreef:Hoi,
Wie heeft er zin om deze zomer in juni of juli een paar dagen naar de Mont Ventoux te gaan om daar te fietsen?? S'morgens de berg beklimmen en S' middags en s'avonds relaxen. Ben zelf 36 jaar, dus mannen en vrouwen iedereen mag reageren.
Ben benieuwd. Roland
Als je er bent moet je er een keer omhoog fietsen, verder kun je in de omgeving overal leuker fietsen dan juist op die 'attractie'

Afbeelding
Aan het voorblad te zien ben je aan de westkant omhooggefietst M-gineering ;-)
Ook ik was al zo vaak in de buurt van die berg... Dit keer kon ik zijn roep niet weerstaan en ben op mijn gepimpte ER vanaf Bedoin eindelijk maar eens naar boven gefietst. Mooie klim en inderdaad, best wel zwaar op een vakantietractor... Voor de statistici op dit forum: in twee uur en dertig seconden.
wielrenner1974 schreef:Hoi,
Wie heeft er zin om deze zomer in juni of juli een paar dagen naar de Mont Ventoux te gaan om daar te fietsen??
Deze club iets voor jullie.
Volgend jaar vanuit Sault met volle bepakking?
Ik heb hem ook vandaag gefietst. ook zonder bepakking want dat vind ik teveel van het goede. blijft een mooie berg. wel stond er veel wind en was het druk met voornamelijk nederlandse en belgische fietsers.
De berg staat niet voor niets als een erg winderige berg bekend (maar dat is natuurlijk een eigenschap van meer bergen). Ik heb ooit de Mont Ventoux twee keer achter elkaar opgereden, een derde keer mocht niet meer vanwege de extreme wind. De tweede keer moesten fietsers al veel moeite doen om niet omver geblazen te worden en in het begin van de afdeling moest er zelf bijgetrapt worden om naar beneden te gaan.

Ik kan me trouwens aansluiten bij enkel voorgaande reacties. Als men in de buurt is en als sportieve uitdaging is het een leuke berg, maar in de omgeving zijn er zeker veel mooiere plaatsen om te fietsen.

Renaat
Even ter relativering:
Afbeelding
@Expresso
Midden in de zomer (zon hoog, korte schaduwen) en geen zweetdruppeltje te zien. Net opgestapt bij Chalet Renard zeker :)
Expresso schreef:Even ter relativering:
Afbeelding
Inderdaad!
Toen ik eens in Malaucène kampeerde en we tegen twaalven vertrokken kwam daar net een Hollands huisgezinnetje bij de winkel aan met nogal blije gezichten. Pa een stevige vent, moeder sportief, zoontje zo'n twaalf en dochterlief een paar jaar ouder. "Stukje gefietst?" "Ja, we zijn om acht uur vertrokken. Het was wel zwaar hoor!"

De Ventoux beklimmen is niet moeilijk. Je moet alleen niet in de zeven sloten trappen op de weg ernaar toe.
1. Het is erg zwaar en daar doe je niks aan.
2. Met dit verzet lukt het mij best.
3. Het is heet en daar doe je niks aan.
4. Ik had tot nu toe ook geen zonnebrandcrème nodig.
5. Ik vertrek altijd met twee kleine bidonnetjes.
6. Ik kan niet trager fietsen dan 12 km/u.
7. Ik eet boven wel.

Leon
Leon schreef:
Expresso schreef:Even ter relativering:
Afbeelding
Inderdaad!
Toen ik eens in Malaucène kampeerde en we tegen twaalven vertrokken kwam daar net een Hollands huisgezinnetje bij de winkel aan met nogal blije gezichten. Pa een stevige vent, moeder sportief, zoontje zo'n twaalf en dochterlief een paar jaar ouder. "Stukje gefietst?" "Ja, we zijn om acht uur vertrokken. Het was wel zwaar hoor!"

De Ventoux beklimmen is niet moeilijk. Je moet alleen niet in de zeven sloten trappen op de weg ernaar toe.
1. Het is erg zwaar en daar doe je niks aan.
2. Met dit verzet lukt het mij best.
3. Het is heet en daar doe je niks aan.
4. Ik had tot nu toe ook geen zonnebrandcrème nodig.
5. Ik vertrek altijd met twee kleine bidonnetjes.
6. Ik kan niet trager fietsen dan 12 km/u.
7. Ik eet boven wel.

Leon
Ha die León,

Camping in Malaucène: volgens mij moet dat al vele jaren geleden geweest zijn, want deze camping is al langer dan 15 jaren geleden gesloten om plaats te maken voor een bungalowpark.
bert sitters schreef:Ha die León,
Camping in Malaucène: volgens mij moet dat al vele jaren geleden geweest zijn, want deze camping is al langer dan 15 jaren geleden gesloten om plaats te maken voor een bungalowpark.
Raar dat ze dan nog steeds een website hebben, compleet met prijslijst voor 2012:
http://www.provence.guideweb.com/camping/bosquet
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:Ha die León,
Camping in Malaucène: volgens mij moet dat al vele jaren geleden geweest zijn, want deze camping is al langer dan 15 jaren geleden gesloten om plaats te maken voor een bungalowpark.
Raar dat ze dan nog steeds een website hebben, compleet met prijslijst voor 2012:
http://www.provence.guideweb.com/camping/bosquet
Leon
Inderdaad voor mij opmerkelijk. Ik heb diverse malen op de camping gestaan. Wilde dat in 1998 wederom. Het hek was echter dicht en ik kreeg toen het bericht: de camping is gesloten om plaats te maken voor bungalows.
Ik herinner me wel (ca. 2003) dat er vanalles verbouwd was daar.
Waarschijnlijk is de camping alleen verplaatst.
Leon
Ik heb eens gelezen dat het niet gezond is om zo'n jong lichaam, wat zich nog aan het ontwikkelen is, dit soort krachts inspanningen te laten doen.

Je moet eens een uurtje bij de Alpe d Huez gaan kijken. Dat is lachen, huilen en zielig te gelijk wat daar allemaal omhoog probeert te komen. Voor bocht 21 vallen ze al van de fiets.
multiwgb schreef:Ik heb eens gelezen dat het niet gezond is om zo'n jong lichaam, wat zich nog aan het ontwikkelen is, dit soort krachts inspanningen te laten doen.
Zolang er geen bloedfanatieke ouder het kind omhoog vloekt is het vast gezonder als gewapend met een zak chips internetten
bert sitters schreef:
Leon schreef:
bert sitters schreef:Ha die León,
Camping in Malaucène: volgens mij moet dat al vele jaren geleden geweest zijn, want deze camping is al langer dan 15 jaren geleden gesloten om plaats te maken voor een bungalowpark.
Raar dat ze dan nog steeds een website hebben, compleet met prijslijst voor 2012:
http://www.provence.guideweb.com/camping/bosquet
Leon
Inderdaad voor mij opmerkelijk. Ik heb diverse malen op de camping gestaan. Wilde dat in 1998 wederom. Het hek was echter dicht en ik kreeg toen het bericht: de camping is gesloten om plaats te maken voor bungalows.

De camping is gewoon nog open, vorige week nog daar gekampeerd in het kader voor Ven2-4cancer. Achterin op de camping hebben ze van die sta caravans neergezet maar er is genoeg plekken voor tentjes en ze hebben zelfs een paar trekkers plekken met veel schaduw.
m-gineering schreef:Zolang er geen bloedfanatieke ouder het kind omhoog vloekt is het vast gezonder als gewapend met een zak chips internetten
Dit is het andere uiterste. Surfend op het internet "sporten op jonge leeftijd".
Kwam ik deze zin tegen.
"Een te sterke mechanische belasting van nog onvolgroeide botten kan een beschadiging van de groeischijven tot gevolg hebben.
Bron: EHBO-Magazine le jaargang"
Nou ben ik geen arts. Wat is een te zware belasting.
Chips zijn lekker, ongezond als hoofdmaaltijd dan kan je beter iets anders eten.
Ik haak hier een beetje op in omdat ik ieder jaar weer nogal wat vader(s) met hun kind(eren) de Alpe Huez op zie fietsen. Wie je moet ontmoedigen weet ik niet maar bezin eer je begin.