Je hebt een keuze gemaakt voor een Oregon, een outdoor touchscreen dus.
Ik heb zelf een Oregon300, dus geen directe ervaring met een 450 of 550. Veel verschil zal er niet zijn behoudens 3-assig kompas enzo.
Heb je ze zelf al vergeleken bij Garmin ?:( https://buy.garmin.com/shop/compare.do? ... duct=63350 )
In feite dezelfde toestellen en dezelfde adviesprijs, 2 verschillen:
- t versie heeft Recreational Topo map van Europa. Deze kaart is niet routerend en niet overal even gedetailleerd. Wel wat reliëf en hoogtelijnen. Veel kleurtjes.
- 550: heeft een camera ingebouwd. Kwaliteit: matig schat ik in, nut: mag jezelf bepalen. Ik gebruik liever een apart toestel.
Het is dus de vraag waar je het toestel het meest voor gaat gebruiken, ik zou bijna denken fietsen (understatement op dit forum ?). Zeker voor grote delen van Europa zijn er in het openstreetmap-circuit heel goede gratis kaarten met veel meer detail en routeringsmogelijkheden. Kaarten voor fietsen, wandelen e.d. Alternatieven voor die Topomap genoeg dus.
Kijk ook eens op het forum.gps.nl
Op een Duitse site staat een test met 6 Garmin outdoortoestellen (Dakota 20, eTrex Vista HCx, Oregon 550, Oregon 450, GPSmap 62st, GPSmap 78 ) . Tot nu toe 2 delen aanwezig:
- deel 1 klik hier
- deel 2 klik hier
Gr.
Kees