Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kortrijk-Narbonne - Forum Wereldfietser

Kortrijk-Narbonne

Hallo

Graag had ik eens met de fiets naar onze vertrouwde vakantiebestemming in Narbonne gefietst.
Nu kwam ik via de site hier op verschillende fietsroutes terecht die die richting uitgaan.
Wat me wel opvalt dat iedere route via de Belgische ardennen richting Beaune en zo naar de Middellandse zee gaan.
Ikzelf zou liever recht naar beneden gaan rond Parijs Clermont-ferrand Millau om zo aan de Middellandse zee uit te komen.
Deze route zou iets korter zijn dan de groene fietsroute naar Barcelona.(+- 1100km)

Bestaan er dergelijke fietsroutes of zal ik dit zelf moeten gaan samenstellen en hoe herken ik dan autovrije fietspaden?

Groeten Aäron
Die twee sites kwam ik ook tegen, maar fietsrouteplanner tekent
voor mij een route uit die ongeveer 1600 km bedraagd en ik had het graag niet meer dan 1200 km gehad.
Zelf gebruikte ik reeds bikeroute toaster en deze geeft een route van 1067 km
maar er worden dan veel D- wegen gebruikt. Zijn deze nog te doen of zijn er mooiere fietspaden te vinden?

Aäron.
voordeel van een vooraf uitgestippelde route is dat deze meestal veel rustiger is en meer verkeersvrij

zelf ga ik deze zomer (begin juli) vanuit Ronse naar Barcelona via de Benjaminse route
Ikzelf zou ook begin juli (1 juli eigenlijk).
Waar zou je dan op de route komen en heb je soms een gpx file van de
route?
Deze kan ik dan een beetje veranderen.

Groeten Aäron
Heel veel wegen heten D-wegen in Frankrijk, met twee, drie of vier cijfers na de D. De aanduiding D en het aantal cijfers zegt niet zoveel over het wegtype. Een deel ervan op de Michelinkaarten (zie viamichelin.com) wit en geel aangeduid. Die zijn meestal goed befietsbaar. Sommige gele wegen in de buurt van stedelijk gebied zijn wel druk. De rode wegen zijn echt te vermijden.
Ok, maar graag had ik van die typische fietspaden langs waterwegen
gereden, eventueel zelf grindpaden.
Bestaat er hiervoor ook een soort online database die ik dan zelf
kan gaan aanpassen tot een bruikbare route (gpx).

Aäron.
Mischien als je ook eens dank je zegt voor de info die je krijgt? :wink:

Alle gekheid op een stokje volgens mij kan je met die interactieve route planner van mij (hierboven gegeven) toch zelf wijzigingen ingeven. Zo niet download de route op je pc en ga naar een site als bikely bijvoorbeeld, laad je route en ga hem aanpassen. Of pas hem aan als je toch een pgs hebt met de kaart op je computer in mapsource bijvoorbeeld.

En eens op de site van voies vertes kijken?
Bij deze zeg ik dankjewel aan allen die op dit topic antwoorden.

Wanneer ik op http://www.fietsrouteplanner.eu/ mijn woonplaats en mijn eindbestemming met daartussen enkele punten van onbegrensd naar Barcelona intik
kom ik een route uit die mij ofwel helemaal rond Nederland ofwel langs Lourdes stuurt.
Deze routes zijn natuurlijk te lang omdat ik graag in een dag of 12 op mijn bestemming narbonne wil zijn.

Met vriendelijke groet Aäron.
Aaron,

Ikzelf start op zondag 3 juli van bij mij thuis (Ronse) en rij tesamen met Evert (hier ook op het forum) de route "Onbegrensd fietsen naar Barcelona" (Benjaminse, www.cyclingeurope.nl, daar vind je ook de gpx-file en een overzichtskaart). Wij fietsen op 14 dagen tot in Girona, dus lange dagafstanden maar wel rustig tempo.

Indien interesse om mee te gaan dan kunnen we altijd eens afspreken om kennis te maken

Groeten,
Gunter
Als het persé in korte tijd moet, kun je ook gewoon ergens een stukje de trein nemen. Dat lijkt me fijner dan langs grote wegen fietsen om de afstand te bekorten. In regionale treinen kan de fiets vaak probleemloos mee.
de Benjaminse route is zeker niet de kortste maar doet wel de mooie streken van Frankrijk aan en probeert zoveel mogelijk fietsvriendelijke paden/wegen op te zoeken

mijn mening als je het "per se op korte tijd" wilt doen dan moet je gewoon langere dagafstanden doen ipv een kortere en meestal lelijkere route nemen; doel moet uiteindelijk blijven om plezier te hebben aan het fietsen en op drukke wegen is dat plezier soms vlug weg
Gunter

Heb je dat boekje over de Benjaminse route gekocht via het net of in een winkel
en zou je mij eventueel de route die jullie gaan volgen eens kunnen doorsturen
naar mij? Alvast bedankt.

aaroncatteeuw@gmail.com

Na jullie meningen te horen is het misschien beter om de trein te nemen tot waar ik nog ongeveer een 1100 km kan fietsen tot in Narbonne.

Iemand hier ervaringen mee?

Groeten Aäron.
Je kan, om spam te voorkomen, beter je emailadres schrijven als "naam[add]provider.com" of "naam[apestaart]provider.com". Daarmee moet je zelf een @ toevoegen bij het verzenden van een mailtje, wat programma's (nog) niet doen.

Gr. Hans
Ben zelf ook naar Barcelona gefietst via Narbonne met de route van Benjaminse. Je doorkruist Frankrijk van noord naar zuid en is bijzonder mooi!! In Lyon moet je even een 80-tal kilometer de trein op om een lelijk industriegebied te overbruggen.
De route is piekfijn uitgezet.
Véél fietsplezier!!!
Is het dan zo lelijk dat je die weg rond Lyon best vermijdt?
Zoals het er nu uitziet zou ik ergens op de route willen geraken tussen
Bertrix en Verdun-sur-Meuse.
Iemand een idee welke treinverbinding het korst zal zijn.
Met de TGV via Lille of de NMBS vanuit Belgie.

Groeten Aäron
aaroncatteeuw schreef:Is het dan zo lelijk dat je die weg rond Lyon best vermijdt?
Zoals het er nu uitziet zou ik ergens op de route willen geraken tussen
Bertrix en Verdun-sur-Meuse.
Iemand een idee welke treinverbinding het korst zal zijn.
Met de TGV via Lille of de NMBS vanuit Belgie.
Ik zou dan in Bertrix vertrekken. Met name omdat het stuk Bertreix -Verdun erg mooi is. Bovendien zie je dan prachtig de overgang van het best drukke en zwaar beboste Belgische Ardennen naar het open en dun bevolkte noord Frankrijk. En het heeft toch wel iets om héél Frankrijk te doorkruisen. Maar ik zou me ook niet schamen om Lyon even per trien te doen. Een binnenstad is niet groot en niet erg, maar de toestand eromheen meestal wel.
Leon
je kan ook rond Lyon rijden met de laatste versie van de Benjaminse route

@aaron,
ik heb je een mailtje gestuurd
indien interesse om mee te gaan dan moet je maar ietske laten weten

Gunter