Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: trekking fiets 51 cm - Forum Wereldfietser

Gezocht: trekking fiets 51 cm

Ik zoek een tweedehands trekking fiets voor < E1000,-

Framemaat 51/52 cm.
Ben van plan om de gaan fietsen in Noord Spanje, maar verwacht ook nog wel wat verder van huis te gaan fietsen komende jaren (dus in eerste instantie voorkeur voor 26 inch).
Dames of heren model maakt me niet zoveel uit.

Ben benieuwd of iemand nog iets moois in de schuur heeft staan waar die voor een schappelijk prijsje vanaf wil ;)

Willemijn
Ik heb hier een mooie: http://link.marktplaats.nl/448057562
Niet dat het een beroerde fiets is, maar ik zou een paar andere keuzes maken:
* bij zo'n kleine framemaat zou ik altijd voor 26 inch wielen gaan;
* bij plannen voor reizen buiten Europa of voor langere tijd zou ik altijd voor 26 inch wielen gaan (onderdelen zoals banden beter verkrijgbaar);
* ik zou er brede banden op willen kunnen leggen (minimaal 50mm);
* ik zou nooit voor een damesframe gaan (minder stijf en niet zinvol);
* ik zou nooit voor een verstelbaar stuur gaan (minder stijf, zwaarder en als de stand goed is gebruik je de verstelmogelijkheid toch niet)
* ik hou persoonlijk niet van een vlinderstuur en vind het lelijk.
Als de maat goed is, dan moet deze niet al te duur zijn, denk ik: http://link.marktplaats.nl/447013254

Of vraag eens aan Sjef of hij een mooi 26 inchertje kan samenstellen: http://link.marktplaats.nl/445394976
Ik zou die gele Vittorio inderdaad maar eens gaan proberen.
Wim
Hallo Willemijn,
Als je er niet voor terugschrikt voor een ouder model MTB, dan raad ik je aan om eens op marktplaats te kijken en dan nr. 447412753 in te toetsen.
Ik heb hem persoonlijk staan bekijken bij de adverteerder thuis en alles in mijn vingers gehad. Helaas is hij iets te klein voor mij, maar puntgaaf en zeer weinig gebruikt. Spatbordjes, bagagedragers en wellicht andere bandjes, dan heb je er jaaaaaren plezier van!! O ja, ook nog hydraulische remmen en draadnokjes op de voorvork t.b.v. bagagedrager.
Doe er je voordeel mee.
Gr.
Renato
Willemijn Elkhuizen schreef:Ik zoek een tweedehands trekking fiets voor < E1000,-

Framemaat 51/52 cm.
Ben van plan om de gaan fietsen in Noord Spanje, maar verwacht ook nog wel wat verder van huis te gaan fietsen komende jaren (dus in eerste instantie voorkeur voor 26 inch).
Dames of heren model maakt me niet zoveel uit.

Ben benieuwd of iemand nog iets moois in de schuur heeft staan waar die voor een schappelijk prijsje vanaf wil ;)

Willemijn

Ik heb inderdaad iets heel intresants staan wegens stopzetten fietsreishobby.

Een Thorn Nomad steel L 512 met S&S kopeling(26" fietsframe kan uit elkaar geschroefd worden zeer klein te verpakken ) Rohloffnaaf.
Tubus voor en achter dragers .
Son naaf dynamo.
Ceramic velgen mavic 717 ceramiic is hard en minder aan slijtage onderhevig dan gewone aluvelgen)
ParolelVbrakes ceramic LXshimano,(nu gelijkwaardig met XTR reeks wordt niet meergmaakt als LX )kabelkoppelingen om het demonteren mogelijk te maken

Schwalbe lekvrijebanden,brooks zadel titaniumframe,.
Lumotec led Buchmuller voorlicht ,ergonhandvaten ,MKS EZY verwijderbare klik of gewone pedalen(zondersleutel of kracht te demonteren pedaal).topeak verstelbare bidonhouders.

Uitzonderlijk Topmatriaal

Zelf samengestelde fiets na veele jaren fietsvakantie's En andere ervaringen met fietsen .Eenvoud maar zeer degelijk duurzaam matriaal .fiets kan in een doos van 80x60x30 .Heel handig om te transporteren .Kan als gewone bagage mee op het vliegtuig en Eurolinebussen .Die laatste nemen anders geen fietsen mee.

Zelf der een 12000 km mee gefietst ook nog veel reserve matriaal ,Tandwielen,ketingen , rohloffolie, reperatiekit rohloffnaaf .

Heel betrouwbare fiets ,oersterk strak frame.Uniek in GB gemaakt frame.
Met versterkte voorvork.


Voor de Prijs van 1500 Euro
Bedankt voor alle aanbiedingen en adviezen, heb inmiddels een mooie tweedehands Koga Traveller gevonden