Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #20 17 april - TravelDuck takes the lead - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #20 17 april - TravelDuck takes the lead

De lente is begonnen en het is heerlijk fietsweer!

Afgelopen weekend scheen de zon en hopelijk is dat op 17 april weer het geval. Dan voert Edwin ons door en langs het zuiden van Rotterdam, over oude dijkweggetjes en kernen van voormalige dorpjes.

Zo idyllisch als op deze foto is het niet meer, maar er is nog genoeg ouds te ontdekken!

Afbeelding
Edwin dec 2010 schreef: Hoi,

Laten we het rondje maar doorgaan, tenzij het weer zondag echt slecht wordt. Als de weersvoorspellingen voor zondag slecht zijn (gladheid e.d.), lijkt het me geen goed idee het rondje door te laten gaan. Ik raad iedereen die van plan is mee te gaan aan de site en tvrijnmond.nl te volgen.

We fietsen dan v.a. de Van Brienenoordbrug via Oud-IJsselmonde langs het water naar Ridderkerk, Zwijndrecht, Kijfhoek (dit gebied fietsen we rond), Heerjansdam, Barendrecht en via de Rhoonse Grienden richting Poortugaal. We zijn door Helma uitgenodigd voor een bakkie. Daarna fietsen we via Smitshoek en Barendrecht weer terug naar de Euromast. Als het weer het toelaat en afhankelijk van het tempo kunnen we de ronde iets langer maken.

Zijn we nu met z'n drieen?

Groet en tot zondag,
Edwin
Hetzelfde route idee nog Edwin?
Bij Helma zijn we in jan langs geweest.

tot zondag wellicht,
Helaas is Edwin geblesseerd en kan hij het rondje niet leiden. Heeft er iemand anders nog een leuke route op de plank liggen??
Suzanne Vonk schreef:Helaas is Edwin geblesseerd en kan hij het rondje niet leiden. Heeft er iemand anders nog een leuke route op de plank liggen??
Hoi,
niks op de plank liggen maar wel wat ideeen en een kaart waar wat routes mee gemaakt kunnen worden. Dus bij deze bied ik mij aan.
Ca hoeveel km kan ik als richtlijn gebruiken voor de tocht? 80?

tot zondag,
Ha Arnold, fijn dat je het overneemt van Edwin!

Zie hier voor meer informatie over de rondjes. Meestal is het rond de 70-75 km, maar zeker met lekker weer en windje in de rug is een langere tocht natuurlijk ook prima!

Afbeelding
Kijk daar heb ik nou echt bewondering voor! Mensen die een kaart durven pakken, een paar lijntjes tekenen en er vervolgens vanuit gaan al dat ingetekende moois ook nog te kunnen rijmen met de ingewikkelde werkelijkheid van Rotterdam. Bij mij loopt het altijd in de soep.

Hoogstwaarschijnlijk ben ik er zondag bij om je navigatiekunsten live te bewonderen.

Merlijn.
Even zitten puzzelen met knooppunten route en dit zou een idee kunnen zijn:

.Euromast: 0 km Vertrek in zuidelijke richting
2. 0.3 km U bent nu bij tussenpunt 58. Volg de bordjes naar knooppunt 60 (Schiedamsedijk, Rotterdam) gedurende 1.8 km.
3. 2.2 km Volg de bordjes naar knooppunt 68 (Verlengde Willemsbrug, Rotterdam) gedurende 0.7 km.
4. 3.1 km Volg de bordjes naar knooppunt 67 (Oude Plantagedreef, Rotterdam) gedurende 2.3 km.
5. 5.3 km Volg de bordjes naar knooppunt 66 (Toepad, Capelle aan den IJssel) gedurende 3.0 km.
6. 8.3 km Volg de bordjes naar knooppunt 65 (Kars Wegelingpad, Capelle aan den IJssel) gedurende 3.1 km.
7. 11.4 km Volg de bordjes naar knooppunt 8 (Klaas Klinkertkade, Capelle aan den IJssel) gedurende 4.5 km.
8. 15.9 km Volg de bordjes naar knooppunt 5 ('s-Gravenweg, Nieuwerkerk Ad IJssel) gedurende 5.5 km.
9. 21.3 km Volg de bordjes naar knooppunt 23 (Kerkplein, Moordrecht) gedurende 4.2 km.
10. 25.5 km Volg de bordjes naar knooppunt 29 (Rotterdamseweg, Gouda) gedurende 2.3 km.
11. 27.8 km Volg de bordjes naar knooppunt 41 (Lage Gouwe, Gouda) gedurende 2.6 km.
12. 30.4 km Volg de bordjes naar knooppunt 41 (Lage Gouwe, Gouda) gedurende 0.0 km.
13. 30.4 km Volg de bordjes naar knooppunt 42 (Spoorstraat, Gouda) gedurende 0.8 km.
14. 31.2 km Volg de bordjes naar knooppunt 46 (Graaf Florisrotonde, Gouda) gedurende 1.1 km.
15. 32.3 km Volg de bordjes naar knooppunt 46 (Graaf Florisrotonde, Gouda) gedurende 0.0 km.
16. 32.4 km Volg de bordjes naar knooppunt 47 (Korssendijk, Reeuwijk) gedurende 2.4 km.
17. 34.7 km Volg de bordjes naar knooppunt 48 (Ree, Reeuwijk) gedurende 1.7 km.
18. 36.4 km Volg de bordjes naar knooppunt 49 (Ree, Reeuwijk) gedurende 1.1 km.
19. 37.6 km Volg de bordjes naar knooppunt 20 gedurende 4.3 km.
20. 41.9 km Volg de bordjes naar knooppunt 19 (J.C. Hoogendoornlaan, Bodegraven) gedurende 3.1 km.
21. 45 km Volg de bordjes naar knooppunt 17 (Warmoeskade, Boskoop) gedurende 1.6 km.
22. 46.6 km Volg de bordjes naar knooppunt 16 (Middelburgseweg, Boskoop) gedurende 2.5 km.
23. 49.1 km Volg de bordjes naar knooppunt 5 (Zijde, Boskoop) gedurende 1.9 km.
24. 51.1 km Volg de bordjes naar knooppunt 11 (Hoogeveenseweg, Boskoop) gedurende 1.7 km.
25. 52.7 km Volg de bordjes naar knooppunt 3 (Hoogeveenseweg, Rijnwoude) gedurende 1.9 km.
26. 54.7 km Volg de bordjes naar knooppunt 14 (Julianastraat, Moerkapelle) gedurende 4.2 km.
27. 58.8 km Volg de bordjes naar knooppunt 7 (Julianaweg, Moerkapelle) gedurende 2.0 km.
28. 60.8 km Volg de bordjes naar knooppunt 6 (Moerkapelse Zijde, Zuidplas) gedurende 1.1 km.
29. 61.9 km Volg de bordjes naar knooppunt 96 (Lange Vaart, Bleiswijk) gedurende 3.8 km.
30. 65.7 km Volg de bordjes naar knooppunt 95 (Rottedijk, Bleiswijk) gedurende 2.0 km.
31. 67.7 km Volg de bordjes naar knooppunt 94 (Pekhuisbrug, Lansingerland) gedurende 1.1 km.
32. 68.8 km Volg de bordjes naar knooppunt 9 (President Wilsonpad, Rotterdam) gedurende 2.4 km.
33. 71.2 km Volg de bordjes naar knooppunt 89 (Bergse Linker Rottekade, Rotterdam) gedurende 3.3 km.
34. 74.5 km Volg de bordjes naar knooppunt 88 (Prinsemolenpad, Rotterdam) gedurende 1.0 km.
35. 75.6 km Volg de bordjes naar knooppunt 84 (Boezemlaan, Rotterdam) gedurende 2.5 km.
36. 78.1 km Volg de bordjes naar knooppunt 76 (Hofplein, Rotterdam) gedurende 2.6 km.
37. 80.6 km U bent nu bij bestemming 76 (Hofplein, Rotterdam).
Hoi Arnold,
wanneer jij de bordjes leest, fiets ik je graag achterna. Tot zondag 12 uur bij de Euromast!
Groet,
Jaap
jaap van mourik schreef:Hoi Arnold,
wanneer jij de bordjes leest, fiets ik je graag achterna. Tot zondag 12 uur bij de Euromast!
Groet,
Jaap
Ah ja, dat moet toch geen punt zijn :wink:
Met een knelpunten kaart erbij komt dat wel goed toch.

Is de afstand 80km geen probleem?
Ik kon zo snel geen kortere mooie route verzinnen :)

tot zondag,
Bij zo'n rondje hoord vanzelfsprekend ook een mooie koffie stop en daarbij zat ik te denken aan Cafe Central aan de markt in Gouda (tussen knpnt nr 41 en 42), vlakbij de Waag.

Voor 's avonds is het misschien leuk om ter afsluiting een hapje te gaan eten, gezien de vele reis ervaringen van menig WF leek mij http://www.desmaakvanafrika.nl (Goudsesingel 342a, Rotterdam) wel wat.
Niet geheel toevallig eindigd de route dus bij Hofplein.
Er staat een tafel voor ons gereserveerd. :D
Jammer, ik kan zondag niet met jullie meefietsen.

Ronald
Ha allen,

Karin en ik zijn ook van de partij,
tot aan de mast,

Bas
Suzanne Vonk schreef:Ha Arnold, fijn dat je het overneemt van Edwin!
Kom je zelf ook Suzanne?

tot strakkies allemaal,
Goede morgen mede trappers,

ben weer goed thuis gekomen zondag avond iets na 21u.
Was een heerlijke tocht en leuk alle goede reacties te krijgen bij 't uitzwaaien.
't eten bij de Afrikaan was heerlijk en goed voedzaam na een rondje trappen van 84 km met goed 22km/u gemiddeld.
Al met al stond de totaal stand op 106km toen ik weer thuis arriveerde.

Na een toer over de verrassend mooie westelijke dijk van de Ijssel kwamen we in Gouda op 't terras aan. De vaart zat er goed in en we konden dan ook heerlijk even bijkomen in de achtertuinvan 't cafe. Via de Reeuwijkse plassen vervolgden we de tocht, veel toeristen (fietsers en wandelaars) en de nodige bootjes waardoor de hefbruggen omhoog moesten. Een lekke band van een van de deelnemers zorgde voor een onverwachte stop in 't zonnetje. Halverwege de Reeuwijkseplassen vond een van de deelnemers 't welletjes voor de dag en keerde huiswaards. Aangekomen in Boskoop bij de ijssalon waren we niet de enige die uitkeken naar een heerlijke ijscoupe. 't hele dorp leek wel uitgelopen te zijn op deze mooie zondagmiddag. We hebben weer een mooie reden om terug naar Boskoop te gaan Bas. Naast de ijsboer had Boskoop ons niet veel te bieden en zette we de tocht voort via Moerkapelle richting de Rotte. Een lang recht fietspad tussen de wielanden door bracht ons naar Bleiswijk aan de Rotte. 't terras aan de Rotte lonkte voor een welverdiende stop.
't laatste stukje naar Rotterdam met wind in de rug langs de Rotte ging in een lekker tempo maar alvorens we bij de Afrikaan arriveerden werd 't spannend of we wel met z'n allen aan zouden komen. Na een korte stop omdat ik wat verloor zette ik de achtervolging in maar een bruggetje zorgde ervoor dat we ongezien een andere route kozen. Gelukkig vonden we elkaar weer terug op de stop bij de Afrikaan. Een heerlijk en gezellige maaltijd sloot deze mooi dag af.

Tot de volgende keer en bedankt allemaal voor de gezellige dag.
Afgelopen zondag samen met m'n vriendin bijna hetzelfde rondje nog 's gadaan,
omdat 't zo mooi was.
We hadden geluk dat 't niet zo druk was op de fietspaden als toen, misschien bleven de mensen binnen door de stevige wind.
Nog meer geluk hadden we bij aankomst in Boskoop, daar stond nu geen fikse rij voor de ijswinkel en hebben we een heerlijke ijsco gegeten.
Vooral de Reeuwijkse plassen vond ik echt een verrassing. Ik wil er ook graag nog een keer naar terug maar dan wat meer tijd zodat ik er niet alleen doorheen rij van a naar b maar ook een beetje kan rondpeddelen. Bedankt voor de mooie route en tot volgende keer.

Merlijn