![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Maar als het de werkuren zijn die het verschil moeten maken: VSF wordt in Duitsland (Oldenburg) in elkaar gestoken dus de uurlonen zullen daar wel niet zo veel lager zijn dan in Nederland vermoed ik?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zoals ik al zei is er voor elke fiets 1 monteur bezig.Lasse schreef:Als student ben ik maar 10 euro per uur waard hoor
Maar als het de werkuren zijn die het verschil moeten maken: VSF wordt in Duitsland (Oldenburg) in elkaar gestoken dus de uurlonen zullen daar wel niet zo veel lager zijn dan in Nederland vermoed ik?
DirkjanM schreef:
Een van onze fundamenten.
Al meer dan dertig jaar de basis van ons succes: Koga’s ongeëvenaarde productiemethode. Elke Koga wordt geheel met de hand geassembleerd door één enkele hoog opgeleide vakman.
Dat is dan ook te merken want zo'n fiets zit perfect in elkaar en dat kan bij andere merken nog wel eens anders zijn.
Bijvoorbeeld een slecht gespaakt wiel of geen of te weinig vet in naven, balhoofd of crankstel..
Ach ja, als je zegt dat ik lieg dan heeft het verder niet zoveel zin om nog een discussie te voeren.m-gineering schreef:DirkjanM schreef:
Een van onze fundamenten.
Al meer dan dertig jaar de basis van ons succes: Koga’s ongeëvenaarde productiemethode. Elke Koga wordt geheel met de hand geassembleerd door één enkele hoog opgeleide vakman.
Dat is dan ook te merken want zo'n fiets zit perfect in elkaar en dat kan bij andere merken nog wel eens anders zijn.
Bijvoorbeeld een slecht gespaakt wiel of geen of te weinig vet in naven, balhoofd of crankstel..
Als ze een frame uit de taiwanese doos pakken zit balhoofd en crankstel er al in. Wielen maken ze ook ergens anders. Zou die monteur heen en weer pendelen
Tja, waarom is het huismerk bruine bonen van AH goedkoper dan het A-merk ?Lasse schreef:Maar als het de werkuren zijn die het verschil moeten maken: VSF wordt in Duitsland (Oldenburg) in elkaar gestoken dus de uurlonen zullen daar wel niet zo veel lager zijn dan in Nederland vermoed ik?
Yep, en de Thai die mijn camera en lenzen in elkaar hebben gezet hebben dat verdomd goed gedaan. En dat is wel even wat anders dan een fietsje. Wat ik bedoel: het maakt niet uit waar het gebeurt, als de aandacht voor kwaliteit maar gemeend is en niet alleen voor de marketing.Matthie9000 schreef:De realiteit is denk ik dat productie in vrijwel elke branche wordt uitbesteed aan aziatische landen.
Zeker; het (ik) zeg(t) ook helemaal niks over de kwaliteit!Leon schreef:Yep, en de Thai die mijn camera en lenzen in elkaar hebben gezet hebben dat verdomd goed gedaan. En dat is wel even wat anders dan een fietsje. Wat ik bedoel: het maakt niet uit waar het gebeurt, als de aandacht voor kwaliteit maar gemeend is en niet alleen voor de marketing.Matthie9000 schreef:De realiteit is denk ik dat productie in vrijwel elke branche wordt uitbesteed aan aziatische landen.
Leon
Ik denk dat je de Koga site prima hebt samengevat, en dat de werkelijkheid een stuk gecompliceerder is.DirkjanM schreef:Ach ja, als je zegt dat ik lieg dan heeft het verder niet zoveel zin om nog een discussie te voeren.m-gineering schreef:DirkjanM schreef:
Een van onze fundamenten.
Al meer dan dertig jaar de basis van ons succes: Koga’s ongeëvenaarde productiemethode. Elke Koga wordt geheel met de hand geassembleerd door één enkele hoog opgeleide vakman.
Dat is dan ook te merken want zo'n fiets zit perfect in elkaar en dat kan bij andere merken nog wel eens anders zijn.
Bijvoorbeeld een slecht gespaakt wiel of geen of te weinig vet in naven, balhoofd of crankstel..
Als ze een frame uit de taiwanese doos pakken zit balhoofd en crankstel er al in. Wielen maken ze ook ergens anders. Zou die monteur heen en weer pendelen
De groeten.
DirkjanM schreef:Dan praat je nog steeds over bijna 500 euro verschil en dat zal wel te maken hebben met de perfekte aflevering van Koga en de naam natuurlijk.
Koga laat zijn fietsen in elkaar zetten door 1 vaste monteur per fiets.
De naam van die monteur staat op een kaartje wat aan de fiets zit bij aflevering.
Alles zit netjes en goed in het vet en alles zit volgens het advies moment vast.
Ik weet niet hoe dat bij VSF gaat maar dat zal waarschijnlijk ook wel goed zijn maar daar moet je dus goed naar kijken.
Die zekerheid van kwaliteit is vaak nou net waar een fabrikant een afweging mee maakt om te gaan voor wat meer of wat minder winst.
Klopt helemaal en dat is in de praktijk zeer goed te merken.DirkjanM schreef:Op de Koga site lees je dit:
Een van onze fundamenten.
Al meer dan dertig jaar de basis van ons succes: Koga’s ongeëvenaarde productiemethode. Elke Koga wordt geheel met de hand geassembleerd door één enkele hoog opgeleide vakman.
Dat is dan ook te merken want zo'n fiets zit perfect in elkaar en dat kan bij andere merken nog wel eens anders zijn.
Bijvoorbeeld een slecht gespaakt wiel of geen of te weinig vet in naven, balhoofd of crankstel.
Voor die kwaliteit en zekerheid betaal je wel en de ene heeft dat er voor over en de ander niet.
Ik heb ook een goedkoop stalen frame (Surly LHT). Ik durf blind de strijd aan te gaan met 'een hoogwaardig aluminium Koga-frame'. Goedkoop en staal is niet per definitie minderwaardig. VSF wordt op dit forum niet voor niets zeer gewaardeerd.Christophorus schreef: En verder vergelijken we hier een goedkoop stalen VSF-frame met een hoogwaardig aluminium Koga-frame. Kom op, heren. Appels en peren! Gooi er maar eens een paar tassen op en ga ze dan allebei berijden.
Het frame is met zijn specifieke geometrie, vorm en buisdiameter natuurlijk wel het belangrijkste, rijgedrag-bepalende onderdeel van de fiets. Daarna zijn de voorvork en de wielen heel erg bepalend. Verder is het inderdaad een optelsom der delen, maar dan moet er wel een logische opbouw in de opsomming zitten.Pedalero schreef:Nou is een frame natuurlijk maar één onderdeel van een fiets. Mijn Surly rijdt als een trein en veel beter dan mijn oude alu Altra, maar waar komt dat door? Het materiaal van het frame, de geometrie van het frame, de andere banden die er in zitten of is het een optelsom van alles?
Merlijny2k schreef:Ik weet er natuurlijk weinig van, maar ik vind wel dat Koga zijn belettering met afstand het best voor elkaar heeft. Die fietsen zien er gewoon altijd supermooi uit.