Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 26"/32 spaken - Forum Wereldfietser

26"/32 spaken

Hallo,
Ik vraag mij af of 26' wielen met 32 spaken mij naar Constanta kunnen brengen. En dit met matige bepakking.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gr.
Renato.
Voor zal geen problemen opleveren lijkt me. Achter zou ik het er persoonlijk niet op willen gokken. Hoewel ik trouwens liever met een goedgespaakt achterwiel met 32 spaken dan een slecht gespaakt achterwiel met 36 spaken zou fietsen...

En hoe matig is matig? :) Mensen doen altijd erg moeilijk over xxx g/kg meer bepakking; maar de grootste belasting van de fiets vorm je zelf.
guzelbahce schreef:Hallo,
Ik vraag mij af of 26' wielen met 32 spaken mij naar Constanta kunnen brengen. En dit met matige bepakking.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gr.
Renato.
Een heleboel mensen............net een Rohloffnaaf ;)

Met een paraplu gespaakt achterwiel komt het op de wielenbouwer en de stijfheid van de velg aan.

Ik meen mij trouwens te herrinneren dat Constanta vooral geschikt was om snel vandaan te fietsen ;)
Dank heren!
Constanta is niet de eindbestemming, maar ik ga naar Istanbul en hoop een schip te kunnen vinden die me meeneemt. Anders de bus (10 uren rijden).
Maar ik wil de Donau langs.
Gr.
Renato
Zoals Marten al bescheiden probeert duidelijk te maken: het belangrijkste ingredient van een goed wiel is een goede wielbouwer. Hij kan het weten.
Wim