Ook bij weinig bagage zijn de duremes dweilen en hebben veel weerstand.Eric Schuijt schreef:Ik,vind de Dureme dweilen bij veel bagage,....
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nooit iets gemerkt van "dweilen" Niet met harde banden op asfalt en ook niet met zachte banden in het terrein. Rij meestal met voor en achtertassen. Prima band nog niet lek gereden (nu 6500km) en gaat lang mee.Eric op de Fiets schreef:Ook bij weinig bagage zijn de duremes dweilen en hebben veel weerstand.Eric Schuijt schreef:Ik,vind de Dureme dweilen bij veel bagage,....
Met iets van lengte spoor in het wegdek, valt het smalle profiel van de band in de groef waardoor je in en uit de lengte groef gaat. Dat geeft bij klinkers, tegels, etc een dweil effect. Ik schrok me een hoedje op Rugen's tegelfietspad omdat ik dacht dat mijn achter wiel los zat, spaken geknapt waren of de as los zal oid. Op ander, bijna glad wegdek, kleven ze aan de weg. Door de vorm van het profiel klemt het banden profiel zich aan het wegdek op het moment dat de band door de belasting vervormd. Steentjes happers zijn het, hoe hoog de bandenspanning ook is. Wat mij betreft is dit profiel echt een misser van schwalbe.Ronald van der Perk schreef:Nooit iets gemerkt van "dweilen" Niet met harde banden op asfalt en ook niet met zachte banden in het terrein. Rij meestal met voor en achtertassen. Prima band nog niet lek gereden (nu 6500km) en gaat lang mee.Eric op de Fiets schreef:Ook bij weinig bagage zijn de duremes dweilen en hebben veel weerstand.Eric Schuijt schreef:Ik,vind de Dureme dweilen bij veel bagage,....
Ronald