Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago de compostella naar porto airport? - Forum Wereldfietser

Santiago de compostella naar porto airport?

Goedeavond,

Mijn vader en een vriend van hem zijn nu al een week onderweg naar Santiago de compostella in Spanje. De bekende pelgrimstocht.
Ze vliegen 1 juni terug naar Nederland vanuit Porto. Op zondag 29mei is in Santiago, in de katedraal een bijzondere mis die ze graag willen bijwonen.
Dat wil zeggen dat ze binnen 2 dagen van Santiago naar Porto moeten met de fiets en eventueel een andere optie.
Is dit goed te doen per fiets en hoeveel km is dit ongeveer. Zelf kom ik op zo'n 229km uit volgens een routeplanner. Is er iemand die mijn vader hiermee kan helpen die dit zelf ook heeft gedaan en wat zouden eventueel de andere opties zijn? Overigens gaat het fietsen zeer goed. Na 1 week hebben ze 972km afgelegd. Dus ze zijn heel goed op weg.
Graag hoor ik van jullie
Lijkt me pittig. Het is daar nogal heuvelachtig. Maar goed, als ze nu al bijna 150 km per dag doen, dan ze zullen tegen die tijd wel goed getraind zijn. En gelukkig ligt de luchthaven aan de goede kant van Porto. Ze gaan dan wel een leuke stad missen.

De afstand klopt wel ongeveer.
Ik heb op mijn tocht een stuk van Porto naar Noia (20 km ten westen van Santiago) gefietst en daar heb ik 3 dagen over mogen doen. Daar zaten dan nog wel wat toeristische lusjes bij. Ik heb wat etappes uit "Portugal per Rad" gedaan (erg verouderd boekje inmiddels). Ik zou van Porto naar Pontevedra de afgelegde route in GPS kunnen leveren.
En ik ben net twee andere gps-tracks tegengekomen van portugezen die naar Santiago gefietst zijn.

Ongetwijfeld is er ook nog een jacobsroute vanuit Portugal. Ik heb rond Pontevedra in ieder geval de wegwijzers gezien en een stukje over de "caminho português" (ofzoiets) gefietst.

De kust zou ik mijden. Die is redelijk vlak, maar ook druk. Vooral met vrachtwagens. Erg onprettig fietsen.