Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tochtgenootje gezocht voor IJsland Juni 2011. - Forum Wereldfietser

Tochtgenootje gezocht voor IJsland Juni 2011.

Hallo allemaal,

Na mijn eerste fietstocht afgelopen september (in Engeland) heb ik de smaak te pakken gekregen en daarom wil ik dit deze zomer weer doen alleen iets langer en verder van huis. Ik heb aankomende zomer van 2 juni tot 3 juli vrijgenomen om een mooie fietstocht te maken. Na geweldige verhalen van mijn buurman heb ik besloten om naar IJsland te gaan. Het lijkt me een geweldig avontuur om in een desolaat gebied te fietsen en dagen lang niemand tegen te komen, je eigen eten/drinken mee te nemen. Op jezelf aan gewezen te zijn. Het lijkt me echter geen verstandig idee om in mijn eentje te gaan en ben dus opzoek naar iemand (m/v) die mee wil op dit avontuur.

Ik ben (bijna) 23 jaar en woon in Nieuwegein. Ik ben een jaar geleden afgestudeerd en werk nu full-time. Ik fiets elke dag naar mijn werk (40km/dag totaal) en daarnaast ben ik twee keer per week in de klimhal te vinden. Gewoonlijk ga ik in de zomer bergbeklimmen (dus afzien en barre omstandigheden zijn mij niet geheel onbekend :D ), alleen wegens een knie blessure zit dat er niet meer in. Gelukkig heb ik van die blessure met fietsen geen last.

Is er iemand die ook wat ziet in deze trip? Of als je nog tips hebt voor routes ed. die zijn ook van harte welkom!

Groetjes, Marieke

ps. Ierland/Schotland is ook mogelijkheid, maar IJsland heeft mijn eerste keuze...
Hi Marieke,

Goede keus. IJsland is adembenemend mooi!
Je vindt op het forum de nodige ervaring en aardig wat suggesties voor zowel de ringweg als off-road.
Ik fietste zelf afgelopen zomer de Kjolur en de Sprengisandur route. Kijk voor een video-impressie op mijn blog
Je kunt gemakkelijk stukken overbruggen met de bus, en vrij kamperen is een must!

Veel plezier met voorbereiden!

Gee
Hoi Marieke,
Ben zelf een keer of vijf geweest in IJsland en zo'n 3500 km gefietst daar. Kan het je van harte aanraden, maar ja wel heel erg extreem. Als je wilt kunnen we altijd een keer afspreken voor meer informatie. Ook Ierland en Schotland ken ik vrij goed. Overigens ben ik zelf van plan om een maand in Noorwegen te gaan fietsen dit jaar (medio juni). Denk aan een route van Oslo naar de Lofoten en dan met de Hurtigruten terug.
Groeten,
Rutger
Hoi,

Zelf ben ik aan het denken om van de zomer ergens in Zweden of Noorwegen te gaan fietsen maar Ijsland klinkt ook niet gek :) Dat land staat ook nog op mijn lijstje.
Ik ben wel benieuwd of je nog op zoek bent naar iemand, zo ja dan kunnen we misschien kijken of we er wat in zien.

Groet, Leon
Dag,

Zelf heb ik exact hetzelfde plan, onbekend met het land maar fantastisch om daar rond te kunnen fietsen. Alleen gaan zou vrij eenzaam kunnen worden en daarom zoek ik ook iemand om mee op pad te gaan. Nadeel alleen, ik heb in juli vakantie. Succes met jouw voorbereidingen!

Groetjes,
Mark
Hoi Marieke,

Ik was van plan om dit jaar Ierland rond te fietsen, maar IJsland lijkt me ook erg leuk. Ik ben benieuwd naar wat je van plan bent en of je nog een fietsmaatje zoekt.
Ik ben 28 jaar en woon in Berkenwoude. Ik heb al aardig wat ervaring met dit soort fietstochten o.a. Maastricht- Rome,
Eindhoven-Parijs en een fietstocht door Rwanda.
Wie weet kunnen we iets uitwerken.

Groeten van Gert-Jan
Hallo,en heb je je plannen al helemaal gepland?Mijn plan is ierland en miischien schotland.En ja ik zoek ook nog een maatje die periode.Ik ben 33 jaar en lekker sportief en in voor gekken dingen...Ik ben benieuwd of je alles al rond hebt?

gr josina
Hey,

Lijkt me zeer tof om mee te gaan. Zoek je nog steeds iemand om mee te gaan?
Ben zelf sociaal en avontuurlijk/sportief. + bijna 25jarige Belg
Tot hoors :D
Grtz
marieke.k schreef:Hallo allemaal,

Na mijn eerste fietstocht afgelopen september (in Engeland) heb ik de smaak te pakken gekregen en daarom wil ik dit deze zomer weer doen alleen iets langer en verder van huis. Ik heb aankomende zomer van 2 juni tot 3 juli vrijgenomen om een mooie fietstocht te maken. Na geweldige verhalen van mijn buurman heb ik besloten om naar IJsland te gaan. Het lijkt me een geweldig avontuur om in een desolaat gebied te fietsen en dagen lang niemand tegen te komen, je eigen eten/drinken mee te nemen. Op jezelf aan gewezen te zijn. Het lijkt me echter geen verstandig idee om in mijn eentje te gaan en ben dus opzoek naar iemand (m/v) die mee wil op dit avontuur.

Ik ben (bijna) 23 jaar en woon in Nieuwegein. Ik ben een jaar geleden afgestudeerd en werk nu full-time. Ik fiets elke dag naar mijn werk (40km/dag totaal) en daarnaast ben ik twee keer per week in de klimhal te vinden. Gewoonlijk ga ik in de zomer bergbeklimmen (dus afzien en barre omstandigheden zijn mij niet geheel onbekend :D ), alleen wegens een knie blessure zit dat er niet meer in. Gelukkig heb ik van die blessure met fietsen geen last.

Is er iemand die ook wat ziet in deze trip? Of als je nog tips hebt voor routes ed. die zijn ook van harte welkom!

Groetjes, Marieke

ps. Ierland/Schotland is ook mogelijkheid, maar IJsland heeft mijn eerste keuze...