Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Winther Dolphin fietskar tips/ervaringen - Forum Wereldfietser

Winther Dolphin fietskar tips/ervaringen

Hallo
Wie heeft er ervaring met de Winther Dolphin fietskar voor fietsvakanties?
Ben met name ook erg benieuwd hoe goed de vering is?
Wil overstappen op deze omdat zitje Burley d light gewoon slecht is.

Gr
Jeroen
Wij hadden destijds een tamelijk brakke tweedehands kar. Achteraf vind ik dat veel kinderkarren te klein zijn. Je kinderen zijn eruit gegroeid voordat ze al steeds zelf kunnen fietsen of achterop een tandem kunnen. De Dolphin is relatief groot, en zeker de XL versie. Voor het comfort zou ik zeker ook brede banden monteren, liefst 60 mm Big Apples.
Wim
Het nadeel van de Dolphin is dat deze een hare bak als onderkant heeft, welke veel minder veert en je kinderen dus over iedere hobbel flink stuiteren. Dat is het voordeel van de Burley, daar hangt je kind volledig in stof wat veel van de hobbels neutraliseert of op zijn minst flink verzacht.
Uiteindelijk blijft de keuze erg persoonlijk en ook afhankelijk van je kind. Als er één echt de beste was, kocht iedereen die (kijk naar fietsstoeltjes bijvoorbeeld), bij fietskarren is dat (gelukkig) niet zo...

Bij ons ging de overgang van fietskar, naar aanhangfiets precies goed, maar onze kinderen zijn ook niet zo overdreven groot, dat scheelt ook wel denk ik.
Dank je Jesse
Chariot Corsaire heeft ook stoffen bodem maar zoals ik zie in hun folders
en op fotos is zitje honderd keer beter dan de Burley Dlight model 2009.
Wellicht wordt dat een optie. En ik maar altijd denken dat Burley de beste fietskar was die er was... Baal er van.
Wij zijn ook heel erg tevreden met de Burley. Het zal echt van geval tot geval verschillen wat het beste is.
Jesse ,heb je foto van mijn zoon gemaild in zitje Burley en beoordeel zelf
Beste Jeroen,
Wij hebben vorig jaar 6.500 kilometer gefietst met onze dochter van (toen) 1,5. Zie www.wielenopweg.nl We hadden een Burley d'Light mee en een Bobike zitje achterop. Ik schat dat ze zeker de helft in de fietskar heeft gezeten en wij hebben er nooit een probleem in gezien. De d'Lite is wat ons betreft een geweldige kar die meer dan voldoende zitcomfort aan de kleine biedt. Door de demping op de as, de Big Apples die ik gemonteerd heb en het 'hangende' zitje heeft ze (relatief) weinig last gehad op de mountainbike-routes die we hebben gefietst.

Dat ze 'hangt' op het zitje zien wij totaal niet als een probleem, sterker; ik zou niet eens willen dat ze rechtop zit. We hebben een Bugaboo voetenzak op het zite zitten en de banden van de zitten aardig los staan. Ze ligt bijkans. Als ze in slaap valt dan valt ze mooi opzij, tegen het kussentje aan dat we tegen de zijkant hebben vastgeknoopt.

Succes met je keuze.
Hartelijke groet, Pieter-Bas
Heb contact gehad met Burley en die zeggen dat zitje een soort van hangmatje moet zijn voor de billen/zitvlak.
Bij 2010 is dat hangmatje wat mooier en beter dan 2009 model.
2010 heeft onder knie een soort van een balk heb ik me laten uitleggen.
Nog iem die de Winther gebruikt voor fietsvakanties?
Ik vind het zelf een hele sterke fietskar met goede zittingen maar twijfel dus
aan vering en of alles niet te hard is voor fietsvakanties
Jammer dat er niem meer reserveerd.
Mijn Burley 2009 krijg ik niet ideaal en ruil ik ws in voor een Winther of Chariot Corsaire of Cougar2. Wel raar hoe dat is gelopen met Burley maar zitje is echt 3 keer niks voor mijn zoon.
Het wordt ws de Captain XL van Chariot!
Kom graag in contact met mensen die deze kar gebruiken voor weekenden en fietsvakanties.