Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wasblaadjes - Forum Wereldfietser

Wasblaadjes

Hallo allemaal,

In de laatste wereldfietser lazen wij over de wasblaadjes (pagina 5), die handig zouden zijn voor de vakantiewas. Er staat echter niet bij vermeld waar je die kunt kopen, weet iemand dat?
Is het eigenlijk wel wat?
Wat nemen jullie zoal mee om je vuile was te doen?
Wij nemen dit jaar wat tabletten mee, per stuk verpakt, dus makkelijk mee te nemen, maar misschien zijn die wasblaadjes wel wat...

Groetjes,
El & El

Ik heb gewoon een 100 cc plastic flesje bij me, daar doe ik wasmiddel in als het leeg raakt biets ik wat bij een auto of caravan "kampeerder" en in geval van nood koop ik een hele verpakking en geef de rest weg.
In Nieuw Zeeland is het helemaal makkelijk als daar op een Camping een wasmachine is kan je er meestal ook wasmiddel in kleine porties kopen.

HG

Leen

Bij iedere goed gesorteerde buitensportzaak kun je de wasblaadjes krijgen. Ik heb zowel de blaadjes voor de handwas als om je handen te wassen getest en ze doen wat ze moeten doen.
Maar wat Leen doet is natuurlijk veel handiger. Helaas kun je in westerse landen bijna geen zakjes waspoeder kopen. Wel is Afrikaanse en Aziatische landen. Hoe dat komt? Omdat de mensen daar zich gewoon geen grote doos kunnen permiteren.

Doppeldouche. Daar kun je jezelf mee wassen, en je kleren, en je kunt er ook nog eens de afwas mee doen.

Voor kleine hoeveelheden neem ik meestal fotokokertjes waspoeder etc.

Maar zoals eindgebruiker aangeeft werkt shampoo, douchschuim etc ook. Het voordeel van een vloeibaar wasmiddel is dat je minder hoeft te spoelen om alle wasmiddel resten te verwijderen. Dat is dus gemakkelijker en levert minder irritaties op.

mvg
Wilco

In Spanje heb ik een blok zeep (jab?n de marsella) gekocht dat men aldaar gebruikt voor de handwas (met hulp van zo'n geribbelde stenen gootsteen). Werkt prima. Daar valt ook wel een stuk af te snijden.

Lisette
Wat dachten jullie van een tubetje 'good old' Dylon travel wash, of de goedkopere versie van het Kruidvat? Werkt uitstekend, en is dermate geconcentreerd dat je met zo'n klein tubetje makkelijk twee maanden of meer onderweg kunt zijn...

Groetjes,

Astrid

Doppeldouche ga ik eens proberen! Alles in een, dat is reuze handig!
Ter informatie: Soms krijgen mensen een allergische reactie van wasmiddelen, dan is het verstandig om gewoon je fietskleding (zeker je fietsbroek) met hetzelfde middel te wassan als waarmee je je huid wast. Vergeet nooit je fietsbroek extra goed uit te spoelen. Omdat bij een inspanning de porien in je billen open gaan zijn ze daar extra gevoelig voor 'verontreinigingen'.