Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitleg gevraagd voor Garmin Oregon 450 t - Forum Wereldfietser

Uitleg gevraagd voor Garmin Oregon 450 t

Beste wereldfietsers,

Ik heb mezelf een geavanceerde Oregon 450 t van Garmin aangeschaft maar achteraf heb ik hierbij toch mijn eigen inzicht in dit technisch wonder overschat. :(
Is er iemand niet te ver bij mij uit de buurt die bereid is om me hierover de nodige uitleg te geven. Het is me wel gelukt om alle kaarten op de PC te installeren maar van het apparaat zelf snap ik nog te weinig om er goed gebruik van te kunnen maken.
Een cursus van 4 uur bij Way Point heeft me ook niet verder gebracht, dat ging zo snel dat het amper te volgen was!
Ik woon in de omgeving Steenwijk/ Meppel

Jan
Ik trap misschien een open deur in maar heb je niets aan de GPS wijzer, ik heb er veel aan gehad. Goede uitleg en zinvolle oefeningen.
Reactie van leek:
Ik heb introcusrus gedaan bij bever. Viel mij tegen vooral omdat ik (ook) praktijk dacht te krijgen. Dat kon wel een volgende keer. 3 uur theorie waar ik niets wijzer van werd. De vergekijking met allerlei apparaten was arbitrair. Vriendin van mij , handig met dit soort dingen, gaat hem weer verkopen en rijdt nog lekker 1 á 2 jaar op kaart.
Volgens mij zijn die dingen nu nog net zo gebruiksONvriendelijk als de video recorden van 30 jaar geleden. Doe daar 27 jaar van af omdat manual makers leren van fouten in het verleden en over 3 jaar koop ik er eentje die heel gebruiksvriendelijk is. Dat ding is er voor mij en ik niet voor dat ding. Rob
Jan van den Berg schreef:Beste wereldfietsers,

Ik heb mezelf een geavanceerde Oregon 450 t van Garmin aangeschaft maar achteraf heb ik hierbij toch mijn eigen inzicht in dit technisch wonder overschat. :(
Is er iemand niet te ver bij mij uit de buurt die bereid is om me hierover de nodige uitleg te geven. Het is me wel gelukt om alle kaarten op de PC te installeren maar van het apparaat zelf snap ik nog te weinig om er goed gebruik van te kunnen maken.
Een cursus van 4 uur bij Way Point heeft me ook niet verder gebracht, dat ging zo snel dat het amper te volgen was!
Ik woon in de omgeving Steenwijk/ Meppel

Jan
Is dat ding zoveel anders als een Dakota? Die heb ik wel werkend gekregen, dus als je een keer in de buurt bent..
Hallo Jan,

Ik heb een Orgegon 300 en ben er redelijk handig mee. Ik woon in de buurt van Breda, voor mij te ver om een keer langs te komen. Misschien kan ik je online bijstaan, of je moet zelf een keer deze kant op willen komen.
Wat wil je met je Oregon wat tot nog toe niet lukt?
Heb je de kaarten uit Mapsource al in je GPS gekregen?
Beste allemaal,

Het is me inderdaad gelukt om alle kaarten (City Navigator, On route Fietskaart, On route Wandelkaart te installeren op zowel mijn PC als ook over te zetten in het toestel. Dat vond ik van mezelf al een behoorlijke prestatie en volgens de technische meneer van Way Point had ik hiermee het moeilijkste gedeelte gehad.
Dat gefrutsel op mijn PC begin ik onderhand aardig onder de knie te krijgen maar hoe het e.e.a. met het toestel moet is me nog steeds een raadsel. Ik dacht bij aanschaf dat het een soort TOM TOM zou zijn, hiermee kan ik prima uit de voeten!
Marten bedankt voor je aanbod, ik denk inderdaad dat er geen significante verschillen zijn tussen een Dakota en een 450t.(Behalve de prijs :shock:)
Ik maak dan ook graag gebruik van je hulp, wellicht kan dat binnenkort een keer.
Enne, als er nog iemand anders in de omgeving hulp kan bieden dan graag!

Jan