Gewoon op het licht afgegaan dacht ik in eerste instantie aan Bretagne inderdaad. Door dat water liep ik zo het kanaal in..Michael W schreef:Nee fout, je zat eerst wel goedwindinderugfietser schreef:Canal du Midi?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:DE HOOGWATER TOREN VAN COCHEM langs de MoeselBob&Marguérite schreef:de functie van dit torentje
Inderdaad, dat hebben er velen, zoals ikzelf, gedacht bij het zien van die torenklokken:Expresso schreef:En ik maar denken dat het een soort decimaal uurwerk betrof. Maar de wijzer van die "klok" geeft dus de waterstand aan. Weer wat wijzer.
Hierjlisrael schreef: Ben nog wel benieuwd waar het kanaal, dat toch een meer is, bij een dorp, ligt
Klopt de zone rond Tsjernobyl om exact te zijn de daarbij liggende spookstad Pripyat.jlisrael schreef:overduidelijk Tsjernobyl, of in dat gebied er omheen.
Ben nog wel benieuwd waar het kanaal, dat toch een meer is, bij een dorp, ligt
Ik wil wel aangeven dat er een groot verschil bestaat tussen hoogwaterstanden bij overstromingen en het aangeven van rivierpeilstanden (Pegel) ten behoeve van de scheepvaart. Niet ver van Cochem heb ik in Neumagen (die alteste Weinort Deutschlands) aan de Moezel gekampeerd. De kantine van die camping is een bijzonder geval. Hij is evenwijdig langs de rivier gebouwd en bij hoog water kunnen de kopgevels opengeklapt worden om het water door te laten stromen. De stopcontacten hangen daar vier meter hoog aan de wanden. De verdieping boven de kantine is als wasruimte met toiletten ingericht voor de campinggasten! Dus geen problemen met overgelopen WC-potten....Bob&Marguérite schreef:Yep........de Pegel CochemMichael W schreef:DE HOOGWATER TOREN VAN COCHEM langs de MoeselBob&Marguérite schreef:de functie van dit torentje
Langs de grote rivieren in Duitsland staan Pegels in allerlei uitvoeringen.
Deze dus !!Martin E. van Doornik schreef:Daarom heb ik die bijzondere kraan gegoogled: http://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Krahnen_(Andernach)
Ja, het ergert mij altijd waarom een link met het haakje ) rechts vaak niet werkt op het WF-forum, terwijl ik die rechtstreeks van Wikipedia heb gekopieerd. Dit haakje wordt dan niet onderlijnd en blijft zwart ipv. rood.Michael W schreef:Deze dus !!Martin E. van Doornik schreef:Daarom heb ik die bijzondere kraan gegoogled: http://de.wikipedia.org/wiki/Alter_Krahnen_(Andernach)