Additionally, paste this code immediately after the opening tag: deuter fietstassen - Forum Wereldfietser

deuter fietstassen

Wie heeft met deze tassen ervaringen. Futurum heeft nu een aanbieding.

http://www.futurumshop.nl/product/6153- ... ssen.phtml

Mario
Mario,

Zelf heb ik een Deuter fietsrugzak en die bevalt mij overigens prima.
Maar fietstassen is vaak een verhaal apart. Deze moeten het liefst waterdicht zijn. Bij Deuter spreekt men over microrip(?) en dat zal wel niet waterdicht zijn. Wellicht heeft OpPad of Bikeandtrekking deze fietstassen eens aan een test onderworpen, je zou dit eens kunnen navragen. Overigens vind ik de prijs van een set (2) nogal aan de prijs.
Ik zou op internet eens wat verder zoeken. Eric Schuijt heeft ook nog fietstassen van Ortlieb in de aanbieding zowel de Classic als de Plus serie (ik dacht ook nog Vaude fietstassen op de site van Eric gezien te hebben). De prijs is wel iets duurder, maar je hebt de zekerheid dat de tassen uitstekend zijn. Succes met je beslissing.
Frits
Deuter is op zich een prima merk, ze maken uitstekende dagrugzakken. Maar deze fietstassen zou ik persoonlijk niet kopen, want ze zijn niet waterdicht en dat is voor mij het belangrijkste criterium. Je krijgt er wel regenhoezen bij, maar dat is niet hetzelfde. Voor iets meer geld heb je een set Ortliebs of Vaude's, beide uitstekend. Misschien vind je ze ook op marktplaats wel. Succes.
Frits schreef:Mario,

Wellicht heeft OpPad of Bikeandtrekking deze fietstassen eens aan een test onderworpen, je zou dit eens kunnen navragen.
In OpPad waren dat de Rack Pack DS (dry shield) tassen. Ik heb er een set van en ben daar erg tevreden mee (waterdicht genoeg dat je ze bij wijze van spreken als waterzak kunt gebruiken). Deze tassen daarentegen kunnen wel tegen een klein buitje, maar bij een flinke plensbui houden ze het van binnen niet droog.