peter de rijk schreef:Wim schreef:Ik weet niet wat je duur noemt, maar de trein (intercity nightline) door Duitsland en Zwitserland is in onze ervaring niet echt duur Je kunt in Basel uitstappen en dan door Zwitserland naar Toscane.
Ik moet er zelf niet meer aan denken een nacht hangend in een "slaap"-stoel door te brengen. En met rochelende onbekenden in een zespersoonscompartiment, nee, dank je feestelijk.
Dat treinticket is zelfs spotgoedkoop (als je boekt in Leiden), kan je niet voor in Nederland naar de andere kant van het land de trein voor nemen. Fiets kan mee, geen slaapstoel maar bed, ik heb prima geslapen en de rest van de vakantie ben je samen. Ik vind het wel een goede tip.
Zelf zou ik liever in Nederland fietsen en aparte accomodatie uitkiezen, hoeft ook niet duur te zijn. Slapen in een bouwkeet (pipowagen) met jaren 30 inrichting en bedstede, een plaggehut, in een vliegtuig, in een vuurtoren, een boomhut, al deze dingen zijn mogelijk. Ik zou iets speciaals voor een huwelijkseis kiezen. Iedereen wil toch wat anders hè?
Een hele fijne trouwdag en reis.