Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voorvork Gazelle All Terrain Bike '92 - Forum Wereldfietser

voorvork Gazelle All Terrain Bike '92

Een voorvork dus, voor een '90 Gazelle All Terrain Bike. Dit frame bevatte t/m '90 een gelugde voorvork met een brede vorkkroon en mooi gewelfde vorkscheden. Indien iemand een exemplaar heeft met een gelugde unicrown (contradictio in terminis?), houd ik mij ook aanbevolen. Vorken hebben een 1 inch vorkbuis met draad voor het balhoofstel.
Frank Z schreef:Een voorvork dus, voor een '92 Gazelle All Terrain Bike. Volgens mij is dit frame gedurende een aantal jaren aangeboden, i.i.g. tot en met '95. Ik kan er helaas geen documentatie over vinden (behalve een oude prijs- en kleurenlijsten) maar ik vermoed dat het een gelugd exemplaar is met een brede vorkkroon en mooi gewelfde vorkscheden (ook Reynolds 531?). Indien iemand info heeft over de geometrie van het frame (kan het bij benadering zelf meten) en vorksprong etc. van de vork, houd ik mij aanbevolen.

De vorkkronen stammen afaik nog uit het 18 versenllinegn met spatborden tijdperk. 94-95 was een unicrown of een rodemvork als je sjiek deed
m-gineering schreef:De vorkkronen stammen afaik nog uit het 18 versenllinegn met spatborden tijdperk. 94-95 was een unicrown of een rodemvork als je sjiek deed
Dank voor deze info. Wat is een rodemvork eigenlijk?
Frank Z schreef:
m-gineering schreef:De vorkkronen stammen afaik nog uit het 18 versenllinegn met spatborden tijdperk. 94-95 was een unicrown of een rodemvork als je sjiek deed
Dank voor deze info. Wat is een rodemvork eigenlijk?
gefreesd vorkje met 50-55mm veerweg . Lucht of elastomeer, leek op een Rond, vraag me niet wat de connectie was
Nog steeds op zoek! Een stalen alternatief met 390 mm as/vorkkroon afstand mag ook.
Frank Z schreef:Nog steeds op zoek! Een stalen alternatief met 390 mm as/vorkkroon afstand mag ook.
de lengte van de binnenbalhoofdbuis is ook handig om te specificeren
m-gineering schreef: de lengte van de binnenbalhoofdbuis is ook handig om te specificeren
Klopt, ga ik doen.
Pedalero schreef:Surly LHT voorvork?
http://surlybikes.com/parts/long_haul_trucker_fork/
Te dikke stuurbuis (kan ff niet op de juiste term komen), helaas. Thnx voor de suggestie.
m-gineering schreef:
Frank Z schreef:Nog steeds op zoek! Een stalen alternatief met 390 mm as/vorkkroon afstand mag ook.
de lengte van de binnenbalhoofdbuis is ook handig om te specificeren
Minimaal 14 cm zonder schroefdraad, zo'n 3 cm mét, totaal ongeveer 17 cm. Kan 'm evt. nog inkorten en er schroefdraad bij trekken/tappen(/hoe heet zo iets?).