Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tandem met ondersteuning - Forum Wereldfietser

Tandem met ondersteuning

Hai
Door een handycap ben i op zoek naar een, tour, tandem met trapondersteuning.
Nu vond ik op het net de vouwtandem met trapondersteuning van Forty bike.
Wie kan mij iets over dit bedrijf en deze tandem vertellen??
Wie kan mij/ons adviseren met betrekking tot een vouwtandem met trapondersteuning?
Vriendelijk dank
Jan
Er zijn meerdere mogelijkheden voor trapondersteuning op tandems.
Een paar jaar terug stond Kok al op de fiets- en wandelbeurs met een electrische. Vittorio heeft ze ook op de site staan. Zou even een rondje google'en en wat verschillende leveranciers bezoeken met je specifieke vraag.
JandenDas schreef:Hai
Door een handycap ben i op zoek naar een, tour, tandem met trapondersteuning.
Nu vond ik op het net de vouwtandem met trapondersteuning van Forty bike.
Wie kan mij iets over dit bedrijf en deze tandem vertellen??
Wie kan mij/ons adviseren met betrekking tot een vouwtandem met trapondersteuning?
Vriendelijk dank
Jan
Forty Bike is een leverancier van prettig geprijsde - op wens vouwbare - tandems die met E-ondersteuning leverbaar zijn. Zoals Double Travel in zijn/haar reactie aangeeft zijn er meer alternatieven. Naast Forty Bike en Vittorio zijn dat de elektrische uitvoeringen van Multicycle (zoals DEZE) en de uitsluitend elektrische Flyer D-Series.

De kits zoals diverse merken die monteren zijn ook los te koop zodat je in principe elke tandem van E-ondersteuning zou kunnen voorzien. De bijbehorende accu's zijn berekend op solofietsen dus het bereik zal bij een tandem gering zijn.
doubletravel schreef:Vitorio heeft ze ook op de site staan.
Met de ondersteuning van Vittorio heb ik slechte ervaring. Ze plaatsen een accu achter het zadel en daar achter komt dan je bagage en dat geeft een zeer wiebelend stuur. Bovendien kan je die alleen de avond ervoor opladen anders loopt hij al weer leeg. Het aantal km op een lage stand viel ook tegen.

Door het wiebelende stuur heb ik het er weer af laten halen. Nou was wat ik besteld had ook anders dan wat ik ophaalde. Ik zou de accu in de bagagedrager krijgen niet achter het zadel, maar ze werkten niet meer met die fabrikant. Ik heb er ook veel langer op moeten wachten dan afgesproken.

Helaas kan ik je geen advies geven wat dan wel goed is. En er is de laatste jaren misschien weer wat veranderd. Goed laten informeren en vooral ook uitproberen denk ik.
Kijk eens wat SNEL tweewielers in Utrecht voor je kan doen. Die bouwen ook trapondersteuning in bij bestaande fietsen en mijn ervaring is dat ze uitdagingen niet uit de weg gaan!

Succes,
Groet,
Paula
Jan,
Afhankelijk van de handicap zou ook een Hase Pino zit/lig tandem een optie kunnen zijn. Hase bouwt tegenwoordig de BionX trapondersteuning in. Die bestaat in veel uitvoeringen met verschillend vermogen. Bionx kan in vrijwel iedere fiets worden ingebouwd.
Voor een tandem zul je al snel uitkomen op een krachtige motor (350 of 500 Watt) en zwaardere accu ivm de actieradius. In Nederland is dat niet toegestaan voor een fiets (geen agent die het verschil kent).
Onze Bionx komt uit de VS, daar mag veel. Ook in Duitsland worden vaak krachtiger motoren in (lig)fietsen en ook wel tandems ingebouwd. Pedelec, e-bike en Bionx gecombineerd met Duitsland zijn wel zo'n beetje de trefwoorden.
Het meest recente blad van de fietsersbond is trouwens gewijd (geweid?) aan trapondersteuning, misschien heb je er wat aan.
Frank