Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kOGA ACHTERDRAGER - Forum Wereldfietser

kOGA ACHTERDRAGER

EEN KOGA LoDo-ALLOY HOLLOW TUBING MAX 25 KG -DUARABLE FINISH.
Deze achterdrager heeft een max van 25 kilo.
Wie heeft hier ervaring mee?
Is dit voldoende voor een wereldreis? Ik heb ook voordragers.

Groetjes Wim
Voor een wereldreis zou ik liever een Tubus Cargo hebben. Dragers behoren tot de onderdelen die stuk gaan.
Wim
wim van kampen schreef: een max van 25 kilo.
een wereldreis?
Groetjes Wim
even buiten de populaire termen om... een MAX van 25 kg. Bij een Tubus is dat 40kg. Dat betekend dat wanneer je die drager volstouwd met 20-25 kg bagage, je dan op de rand van de max grens bepakt. Wanneer je dan slecht terrein hebt heb je weinig speling over. Bij de Tubus heb je nog een behoorlijke zekerheid over.

wil je gewicht besparen op de drager, neem dan een tubus airy of logo titanium :D
rvdh schreef: wil je gewicht besparen op de drager, neem dan een tubus airy of logo titanium :D
Daar kan max. maar 30 kg op. Zelfde probleem dus.
Pedalero schreef:
rvdh schreef: wil je gewicht besparen op de drager, neem dan een tubus airy of logo titanium :D
Net als gewichten worden draag getallen voor bagagedragers vastgesteld na bestudering van de opgave van de concurenten. :D

Is ook niet zo belangrijk, je kiest gewoon een erkende vakantiefietsbagagedrager (ipv een Designgeval) en zolang het nog prettig fietst is het in orde
Pedalero schreef:
Ik vertrouw meer op een ti-tubus dan een alu drager waarop de naam van een fietsfabrikant zit.

Maar klopt, er mag max 30kg op een titaan drager.