Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Universele voordrager monteren - Forum Wereldfietser

Universele voordrager monteren

Hoi,
ik heb via Marktplaats een voordrager gekocht. De verkoper stuurde een foto van zijn fiets met de voordrager. Hij had hem met het verbindingsstuk naar achteren, over het spatbord, gemonteerd. Nu zie ik bij veel andere fietsen dat het verbindingstuk naar voor, over het wiel is gemonteerd.
Nu mijn vraag: wat is wijsheid? Wat is het best mbt tot de verdeling van het gewicht over de voorvork? Of verschilt dat per voordrager?
Alvast bedankt :)
Mylène, als je een link naar de drager hebt kan er hier vast wel iemand zeggen wat in dit geval de beste manier is om de drager te monteren, als je weet welk merk en type de drager is kun je kijken of je op de site van de fabrikant montageinstructies kan vinden. Je komt soms wel eens foto's van fietsen tegen waarbij je je inderdaad afvraagt of dat wel de juiste manier van monteren is, het kan natuurlijk ook te maken hebben met het ontwerp ervan.
Bij dezen een link naar de voordrager
http://www.cordo.com/?pag=20&prod=144
Ik zie op de site geen montage instructie, maar op basis van de foto's krijg ik het idee dat ik hem idd met het verbindingsstuk naar achter moet monteren. Maar ik hoor het graag als anderen daar een ander idee over hebben.
Inderdaad, volgens mij heeft Batavus een paar modellen gehad die deze drager (of iets wat er op lijkt) op het oog verkeerd om op de fiets heeft zitten. De doorgewinterde fietsers hier zullen zweren bij een Tubus of Old Man Mountain voordrager, het ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je ermee wil gaan doen, door de lasverbindingen wordt de constructie er niet beter op. Dit komt voornamelijk omdat je doordat als jer tassen met gewicht aanhangt alles toch een beetje gaat verschuiven tijdens het rijden. Een Tubus Ergo of Tara is 2 keer zo duur maar zeer zeker zijn geld waard. (in duitsland online iets goedkoper)
Wij hebben hier ook een fiets met een dergelijke voordrager. Gaat al jaren problemloos mee. Volgens mij hebben voordragers minder te lijden dan hun collega's achter....