Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verkocht: Aluminium Santos bidon + houder (4x) - Forum Wereldfietser

Verkocht: Aluminium Santos bidon + houder (4x)

Mijn miskoop van 2009:

4x Aluminium Santos bidon + houder (Vaude, Markill).

Nieuw: €32,00 per stuk.
Vraagprijs: €0,00 (excl. verzendkosten).

Ik kan het me niet voorstellen, maar misschien kan iemand anders deze dingen wel waarderen.
Gewoon weggooien lukt me niet; :?

Afbeelding
ankeric schreef:Mijn miskoop van 2009:

4x Aluminium Santos bidon + houder (Vaude, Markill).

Nieuw: €32,00 per stuk.
Vraagprijs: €0,00 (excl. verzendkosten).

Ik kan het me niet voorstellen, maar misschien kan iemand anders deze dingen wel waarderen.
Gewoon weggooien lukt me niet; :?

hallo Ankeric
mij kun je er blij mee maken
vr gr
jefi
ps stuur je wel een pb
Afbeelding
Stuur maar op dan!
Wat mankeert er aan het ding dan?

Heb er trouwens ook minder goede berichten over gehoord, met name dat het aluminium er dun is.

Henk

kunst en fietswerk http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
Minpunten:
- In de houder passen geen andere flessen.
- In/uitnemen gaat extreem lastig (begin met een schuurpapiertje om de houder beter af te ronden, maar dan nog).
- Dat wordt erger naarmate er meer vuil (regen, modder, zand) op de flessen zit.
Vooral de fles onder de schuine buis moet je eerst schoonspoelen met een andere bidon voordat die los komt.
- Drinken betekent stoppen (beetje overdreven gesteld).
- Iedere keer in/uitnemen betekent weer een nieuwe serie krassen.
- Laten vallen betekent weer een deukje extra.
- Als er schimmel/vuil in het slangetje zit is dat lastig schoonmaken.
- Wat er in de fles zit (schimmel, vuil) kun je niet controleren. Thuis kun je hem goed schoonmaken, onderweg is dat lastiger.
- Fles is niet bruikbaar rondom de tent, in de keuken. Schenken kan niet (tenzij je de dop afschroeft), knijpen kan niet.

Alleen (te) dun is niet iets dat ik heb geconstateerd. Het is toch geen framebuis?

Pluspunt:
Prima om liggend in de tent uit te drinken, zonder morsen.

Maar ze zijn inmiddels wel verkocht, alle vier: met winst, extra gevulde koeken!
Tenzij Jefi zich nu nog bedenkt na mijn oordeel te hebben gelezen; :lol:
Na ongeveer 1.5 jaar gebruik waren ze bij ons ook al lek door het voordurend e schuren en krassen door zand etc. Het materiaal is gewoon te dun. Voor die erg hoge prijs mag je wel een betere kwaliteit verwachten.
Er is wel een alternatief bij Roseversand: Lake bidonhouders van 0,8 mm dik allumunium met een sealing aan de binnenkant, de gebruikelijke trekdop voor het drinken en een ruime opening voor het schoonmaken.
De Markill bidonhouder is 73 mm, nav een mailtje moet de Lake bidon passen volgens Rose. Ga er maar 2 bestellen ben benieuwd.

Ben
Stop nu! Verkocht! :lol:

Ik heb toch al toegegeven dat dit een miskoop was; 8)

Het ergste ben ik in mijn klaagzang nog vergeten.
Op de plaats waar Anke (stoker, achterop de tandem) haar bidon zou moeten monteren past deze niet! De bidon moet 100% recht in de houder worden geschoven en dat kan gewoon niet.

Maar, Ben, waarom je nu toch weer een aluminium bidon gaat kopen??
Welke bidon en bidonhouder?
Nu al een jaar zo tevreden!
Omdat de Santos (Vaude) bidon niet past in de Santos bidonhouder op de plaats die je onderweg gebruikt...heb ik hier een praktische en gratis oplossing. Ga naar een willekeurige, liefst grote, sportschool/fitnesscentrum of omnisport/tennis accommodatie. Liefst 1 waar je bekend bent. Doe evt net of je lid bent. Loop gewoon naar binnen en vraag naar de plank/kast/kist met gevonden voorwerpen (doorgaans in de buurt van de receptie of bar) want "je bent je bidon kwijt". Daar vind je gegarandeerd altijd tientallen bidons in alle soorten, maten, kleuren en materialen (ook trouwens shirts, shorts, handdoeken en noem maar op, mocht je er behoete aan hebben). Pak wat je goeddunkt uit dit bidon walhalla en zet het in je houder. Past het niet probeer je het (elders) nog een x. Als je trouwens een gewone metalen bidonhouder hebt kun je die meestal wel wat naar of van het frame af buigen, zodat de bidon meer of minder klemt. Zo gebruik ik al jaren de bidons waar ik mee tennis ook op mijn fiets. Af en toe raak ik er een kwijt (op de tennisbaan) maar die vul ik aldus weer aan (heb er een stuk of 10 her en der in huis, auto en schuur liggen). In tijden van minder gebruik (winter) idd wel even legen en met de dop-eraf laten drogen om schimmels of plasticsmaak te voorkomen.
Kortom: houd het simpel en goedkoop. Want wat is nou helemaal een bidon? Vaak nog met reclame-opdruk (dus gratis geweest ook) en je doet aldus nog aan hergebruik ook, dus goed bezig voor het milieu, want anders verdwijnen ze vroeger of later toch in de afvalbak bij genoemde locaties zodra er te veel bij komen!

Mocht je een specifiek adres willen hebben waar dit 100 % altijd lukt, bericht mij dan even 1 op 1.

Succes en groet,

wasbeer/amstelveen