Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kook recepten - Forum Wereldfietser

kook recepten

hoi
we hebben het wel over wat me mee nemen,maar laten we het hier eens hebben over lekkere recepten wat makelijk is klaar te maken en vuld zodat je als je de dag erop weer een een tocht maak van 60 km of meer.dus ik zou zeggen brand maar los
gr marcel
Dat is niet zo moeilijk. Wij kopen op de plaatselijke markt de plaatselijke groente, en maken daar in de koekenpan / deksel een prutje van. Rijst of pasta erbij, en zo heb je de hele vakantie een mooie, gezonde en afwisselende maaltijd.
marcel22 schreef:hoi
we hebben het wel over wat me mee nemen,maar laten we het hier eens hebben over lekkere recepten wat makelijk is klaar te maken en vuld zodat je als je de dag erop weer een een tocht maak van 60 km of meer.dus ik zou zeggen brand maar los
gr marcel
Niks mee nemen en lekker uit eten gaan :wink:

Brandertje wel mee voor de koffie natuurlijk
marcel22 schreef:hoi
we hebben het wel over wat me mee nemen,maar laten we het hier eens hebben over lekkere recepten wat makelijk is klaar te maken en vuld zodat je als je de dag erop weer een een tocht maak van 60 km of meer.dus ik zou zeggen brand maar los
gr marcel
recepten heb je niet zoveel aan, je bent toch teveel afhankelijk van wat je onderweg tegenkomt. De maaltijd volgt vanzelf uit wat er lekker uitziet, betaalbaar is en wat je kunt meenemen.

Waar je meer aan hebt zijn standaard truken om de warme hap nog wat zing te geven. Stukje pittige kaas er over, handvol rozijnen er door, dat soort werk
Daarbij komen de standaard truken omdat je maar één brander hebt:
* Bij rijst niet te lang koken. In een theedoek in de slaapzak zetten. Dan prutje maken.
* Bij pasta eerst het prutje koken en dat in de slaapzak zetten. Dan pas pasta koken.
* Bij stoofpot de ingrediënten toevoegen in een volgorde zodat ze elk voor zich lang genoeg gaartijd hebben, naar wens uiteraard.

Als je flink wilt (roer)bakken heb je een pannetje nodig dat daar geschikt voor is en een brander met power. Een oven onderweg is wel een probleem :wink:
Vers vlees onderweg is weer geen probleem als je het maar dezelfde middag gekocht hebt. Afhankelijk van het land is goed garen wel belangrijk; niet zoals bij Masterchefs alles maar krap rosé maken dus.
Smakelijk
Leon
Doe net alsof je thuis ben, gewoon lekker koken met 2 pannen maar dan zonder afwas machine :lol:

Afbeelding
P1000479 by shanecycles.com

De biefstukken zitten onder de rest van de lekker dingen:), 5 minuten bakken, 1 minuut pasta weer warm maken,
En niet te vergeten een goed glas wijn er bij. 8)