Heb me vorige maand een msr whisperlite international aangeschaft via tweedehandsverkoop. Toen ik vanmiddag hem voor de eerste keer wou uitproberen, kreeg ik een grote vlam onderaan, die zich niet verder verspreidde naar "het scheel" bovenaan.
Wat heb ik gedaan?
fuel bottle op pomp gemonteerd.
Stove op pomp gehangen, ingestoken.
10 keer gepompt, met regelaar gesloten.
1,5 draai aan regelaar gegeven, het reservoir was gevuld. regelaar terug dichtgedaan.
aangestoken aan reservoir.
grote vlam die zich onderaan in het reservoir verspreidde en aan de wieken, dacht bijna in paniek dat de bottle ging ontploffen.
Het bovenste 'kommetje of scheel' bleef gespaard van vuur. langzaamaan uitgedoofd.
hele brander onder het roet.
mijn brandstof was coleman fuel.
Wat doe ik verkeerd? Waarom komt er geen vlam in mijn schaaltje/ hoe kan ik wel een vlam krijgen om te koken? Is er iets verstopt ofzo? Het was men eerste keer, waarschijnlijk iets over het hoofd gezien?
dank!
Evert
Wat heb ik gedaan?
fuel bottle op pomp gemonteerd.
Stove op pomp gehangen, ingestoken.
10 keer gepompt, met regelaar gesloten.
1,5 draai aan regelaar gegeven, het reservoir was gevuld. regelaar terug dichtgedaan.
aangestoken aan reservoir.
grote vlam die zich onderaan in het reservoir verspreidde en aan de wieken, dacht bijna in paniek dat de bottle ging ontploffen.
Het bovenste 'kommetje of scheel' bleef gespaard van vuur. langzaamaan uitgedoofd.
hele brander onder het roet.
mijn brandstof was coleman fuel.
Wat doe ik verkeerd? Waarom komt er geen vlam in mijn schaaltje/ hoe kan ik wel een vlam krijgen om te koken? Is er iets verstopt ofzo? Het was men eerste keer, waarschijnlijk iets over het hoofd gezien?
dank!
Evert