Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie Utrecht-->Zuid Frankrijk (25 dagen totaal) - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie Utrecht-->Zuid Frankrijk (25 dagen totaal)

Hallo,

Ik ben deze zomer van plan om samen met mijn vriendin van Utrecht naar zuid frankrijk te fietsen. We hebben in het totaal 25 dagen de tijd en denken, omdat we ook zo af en toe een rustdag willen kunnen inlassen zo'n 75KM per dag te gaan fietsen. We hebben allebei een zeer goede conditie alleen geen ervaring met dergelijke fietstochten. ik heb me inmiddels al wel behoorlijk verdiept, en ook hebben we inmiddels de tent fietstassen en nog wat andere benodigdheden gekocht.
Ik vroeg mij af of jullie nog tips voor ons hebben, misschien mooie plaatsen/ handige routes en weetjes? Ook ben ik nog bezig om het vervoer voor de terugreis te regelen. Ik zit te denken aan cycletours (arles --> utrecht), maar omdat het voor ons de eerste keer is dat we zo'n reis maken vraag ik mij af wat er allemaal te regelen is op het moment dat je om wat voor reden dan ook niet meer verder kan. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. alvast bedankt!

Je kunt overwegen de Groene Route naar de Middellandse Zee te rijden (http://www.fietskaartinformatiestichtin ... /index.htm). Vaak ronduit prachtig.

Hoi Bas,

Wij zijn vorig jaar naar Barcelona gefietst en hebben de trein terug genomen. Die optie kun je ook nog overwegen. Kijk eens op www.treinreiswinkel.nl

Wat we heel erg mooi vonden in Frankrijk: Col de Galibier, Telegraphe, Alpe d' Huez en de Mt Ventoux. Mooie omgeving, zeker de Alpen en de Provence.

Voor afstanden ed kun je eens op onze site kijken, staat een lijstje, ook foto's ed.

Succes in ieder geval met jullie fietstocht!

El & El

Hoi Bas,

Ik ben nu 2 keer van Maastricht naar Nice gefietst, dwars door de Alpen. Op mijn site staat een zeer gedetailleerde beschrijving van de reis.
De route staat er, de campings, veel foto's. Ik heb het gedaan op een racefiets met bagage in ongeveer 16 dagen.