Door omstandigheden kan ik helaas niet naar Harskamperdennen komen, hoe ik graag ook wilde.
Daarom heb ik Bert Sitters privé gemaild met instructies en JPG-afbeeldingen voor de fietsstickers als vliegbagage.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Martin E. van Doornik schreef:
Ik plakte altijd grote stickers A 5 formaat in twee soorten op de fietsdoos of op de fietshoes van de Fietsvakantiewinkel: één afgebeeld met een bagagekar met fiets onder de koffers met daaronder de rode tekst NEE - NO - NON! En de tweede sticker afgebeeld met de fiets bovenop de koffers met daaronder de groene tekst: JA - YES - OUI!
En het heeft altijd geholpen! Ik werk op een drukkerij, dus het is zo gepiept. En extra stickers bewaren voor de terugweg. Aan elke kant twee stickers in rood en groen.
Ik heb sinds 1973 al 57 vluchten gehad met fiets mee, maar twee keer schade gehad: een lichte deuk in het voorblad van de ketting (Washington National Airport). En later een losse voorspatbord samen met een afgebroken fietsbel (op Schiphol vanuit Pisa).
Zijn deze handige stickers voor het fietsvervoer nog ergens beschikbaar ??Door omstandigheden kan ik helaas niet naar Harskamperdennen komen, hoe ik graag ook wilde.
Daarom heb ik Bert Sitters privé gemaild met instructies en JPG-afbeeldingen voor de fietsstickers als vliegbagage
Stickers zoals deze op de foto heb ik zelf getekend met Adobe PageMaker 7.0 op mijn PC en op groen en rood papier uitgeprint. Tweemaal A5 formaat op een vel van A4, dan middendoor snijden.GerardH schreef:Martin E. van Doornik schreef:
Ik plakte altijd grote stickers A 5 formaat in twee soorten op de fietsdoos of op de fietshoes van de Fietsvakantiewinkel: één afgebeeld met een bagagekar met fiets onder de koffers met daaronder de rode tekst NEE - NO - NON! En de tweede sticker afgebeeld met de fiets bovenop de koffers met daaronder de groene tekst: JA - YES - OUI!
En het heeft altijd geholpen! Ik werk op een drukkerij, dus het is zo gepiept. En extra stickers bewaren voor de terugweg. Aan elke kant twee stickers in rood en groen.
Ik heb sinds 1973 al 57 vluchten gehad met fiets mee, maar twee keer schade gehad: een lichte deuk in het voorblad van de ketting (Washington National Airport). En later een losse voorspatbord samen met een afgebroken fietsbel (op Schiphol vanuit Pisa).
Zijn deze handige stickers voor het fietsvervoer nog ergens beschikbaar ??Door omstandigheden kan ik helaas niet naar Harskamperdennen komen, hoe ik graag ook wilde.
Daarom heb ik Bert Sitters privé gemaild met instructies en JPG-afbeeldingen voor de fietsstickers als vliegbagage
Groet, Gerard
Hallo Gerard H,GerardH schreef:Hi Martin,
Bedankt voor je hele snelle reactie.
Ik heb de plaatjes direct opgeslagen en ga ze zeker gebruiken.
De tekst aanpassen zal niet lukken omdat ik de stickers alleen als *.jpg bestandje kan opslaan, geeft niet .... de tekening is duidelijk genoeg.
Op zich staat dit onderwerp wel een beetje verborgen onder dit topic van Ryan Air.
Ik kan me voorstellen dat veel meer mensen dankbaar gebruik willen maken van jouw stickers en dan zou ik er even een apart topic van maken als ik jou was.
Groet, Gerard
De regels zijn inderdaad aangepast. Er staat nu: de fiets moet zijn ingepakt in een "beschermende doos of tas" ("protective box or bag"). Naar de letter zou zelfs een fietspyjama, zoals verkocht bij de Halfords, niet voldoen, omdat de onderkant open is en de banden iets uitsteken, maar dat ga ik in juni uittesten.erikb schreef:Heeft er iemand recente ervaringen met fietsvervoer met Ryanair. Ik wil in oktober van Charleroi naar Malaga. Op de website van Ryanair lees ik echter dat een fiets in een daarvoor voorziene doos MOET. Is dit veranderd en is bubbeltjesplastic niet meer toegelaten?
Transavia vliegt vanaf Schiphol op Pisa. Bij Transavia mag de fiets gewoon in een handige en praktische opvouwbare hoes mee.jpoosterhuis schreef:Heeft iemand recente ervaringen met Ryanair? Zijn ze inderdaad zo strikt dat alleen fietsen in een doos of gesloten tas geaccepteerd worden?
Wij willen graag in augustus van Eindhoven naar Pisa (en terug) vliegen maar een fietsdoos regelen in Eindhoven en (opnieuw) in Pisa lijkt me niet heel realistisch.
Iemand tips of ervaringen?
jpoosterhuis schreef: Dat terwijl Pisa een heel klein vliegveld is waar zonder veel moeite de fietsen even aan de hand de aankomsthal ingereden hadden kunnen worden.