Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Petitie tegen verdwijnen BeNeLux-trein - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Petitie tegen verdwijnen BeNeLux-trein

Voor wie het als een verrassing komt: we hebben al eens een nieuwsbericht besteed aan het verdwijnen van de BeNeLux-trein en de komst van de Fyra hiervoor.
Bert Sitters heeft toen voor de info gezorgd.

Zie hier (<-- klik!).

Nieuwsberichten zijn te vinden onder Home (bovenin links) --> Nieuws (blauwe balk links, onder de prachtige afbeelding).
Leon schreef:Ook getekend, de juiste lijst, denk ik, waarschijnlijk, hoop ik maar.... :oops:
Ik heb Rover maar even gebeld. Ze weten er nu van.
Leon
24 uur later, niet veranderd. Jammer.
Leon
Getekend!
Ik heb ook getekend!
Frits
Getekend, tja nu moet ik volgend jaar maar naar belgie op fietsvakantie :P anders heb ik hem vor nop ondertekend :P
paul1987 schreef:Getekend, tja nu moet ik volgend jaar maar naar belgie op fietsvakantie :P anders heb ik hem vor nop ondertekend :P
Ik heb het vanmiddag maar weer eens getest en de leukste manier om naar België en terug te reizen is nog altijd per fiets!
Leon
Bij deze,

Toffe actie, Hoop dat er zat recties op komen.

Grtn,Mrtn
Leon schreef:
paul1987 schreef:Getekend, tja nu moet ik volgend jaar maar naar belgie op fietsvakantie :P anders heb ik hem vor nop ondertekend :P
Ik heb het vanmiddag maar weer eens getest en de leukste manier om naar België en terug te reizen is nog altijd per fiets!
Leon
En nog sneller ook ;)
Robertjan schreef:Online heeft Rover een petitie gestart tegen het verdwijnen van de BeNeLux-trein t.b.v. een nieuwe Fyra-verbinding. Nu met de BeNeLux-trein kunnen we nog een fiets meenemen naar Brussel-Zuid, vanaf december met de Fyra kan dat niet meer.
Voor de liefhebbers: hier kun je de petitie tekenen.
De *juiste* URL is: http://www.reizigersprotest.nl
De andere "zandbak"-URL leidt naar een testsite, die niet klopte*, heeft Rover me laten weten.
*: de testsite is nu uit de lucht
Leon
Da's apart. Ik ben er namelijk op gekomen via http://www.reizigersprotest.nl/petities ... trein.html. En door juist in te vullen heb ik aldus de petitie ondertekend. Toen hadden al ca. 1.000 mensen de petitie ondertekend.
Rover heeft later dus zelf de testsite online gezet waarna dingen in de soep zijn gaan lopen...

Heb het in ieder geval aangepast in de openingspost.

Overigens is een Europarlementariër ook bezig over het fietsvervoer in de Fyra, alsmede de Fietsersbond. Rover staat er dus niet alleen in.
Robertjan schreef: Heb het in ieder geval aangepast in de openingspost.
Oeps, wel met een h teveel in de link waardoor hij niet werkt: hhttp:// i.p.v. http:// :roll:
Ik denk dat vervoerders hun eigen regels mogen opstellen, maar zitten er juridisch gezien haken en ogen aan? Wat is de omschrijving van een fiets? Is een gedemonteerde fiets ook een fiets? Mag een vouwfiets wel mee? Of een kickbike? Mijn fiets kan ik in een tas doen. Is dat dan wel mogelijk?

@ Leon. Goed dat je het bij Rover hebt aangekaart.

Groeten,
Rutger
Rutger schreef:Mijn fiets kan ik in een tas doen. Is dat dan wel mogelijk?
Dan is het handbagage en mag hij gewoon mee; kost ook niks extra :wink:
Volgens de Algemene voorwaarden Reizigers van de NS moet je voor een gedemonteerde racefiets ook betalen. Voor een vouwfiets in opgevouwen toestand hoef je niet te betalen. Voor de Fyra zullen wel weer aparte voorwaarden gelden maar die heb ik niet opgezocht.
peter de rijk schreef:Volgens de Algemene voorwaarden Reizigers van de NS moet je voor een gedemonteerde racefiets ook betalen. Voor een vouwfiets in opgevouwen toestand hoef je niet te betalen. Voor de Fyra zullen wel weer aparte voorwaarden gelden maar die heb ik niet opgezocht.
"Reizen met Thalys (reizen tussen Frankrijk, België, Duitsland en Nederland)
Fietsen in een hoes van 120 x 90 cm (met gedemonteerd voorwiel) en vouwfietsen kunnen gratis worden vervoerd."

Tegenstrijdige info blijkbaar :wink:
Michael W schreef:
peter de rijk schreef:Volgens de Algemene voorwaarden Reizigers van de NS moet je voor een gedemonteerde racefiets ook betalen. Voor een vouwfiets in opgevouwen toestand hoef je niet te betalen. Voor de Fyra zullen wel weer aparte voorwaarden gelden maar die heb ik niet opgezocht.
"Reizen met Thalys (reizen tussen Frankrijk, België, Duitsland en Nederland)
Fietsen in een hoes van 120 x 90 cm (met gedemonteerd voorwiel) en vouwfietsen kunnen gratis worden vervoerd."

Tegenstrijdige info blijkbaar :wink:
Mijn fietstas heeft ongeveer diezelfde afmetingen, maar twee wielen demonteren is echt noodzakelijk (plus zadel, pedalen en derailleur!!!). Het kost wel een uurtje demonteren. Het is ook wel een groot pakket dan en waar laat je dat? Zijn er speciale rekken in die trein? Geef mij overigens maar die Duitse treinen. Veel handiger.
Rutger schreef:Geef mij overigens maar die Duitse treinen. Veel handiger.
In de Duitse hogesnelheidstreinen (ICE) mogen ook geen fietsen mee. Deutsche Bahn (DB) heeft namelijk bedacht dat de zakelijke reiziger (een bewierookte doelgroep voor de ICE) allergisch is voor fietsen. Ook gaat het creëren van fietsplekken ten koste van zitplaatsen, die in de ICE-treinen van Amsterdam naar Keulen overigens zelden allemaal bezet zijn, integendeel. Dat met het toelaten van fietsen een deel van de resterende zitplaatsen verkocht kan worden aan fietsers, heeft DB nog niet overtuigd: stel je voor dat zo'n zweetlucht verspreidende fietser naast een zakenman komt te zitten...