Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop gevraagd < 800 - Forum Wereldfietser

Te koop gevraagd < 800

Ik heb weinig ervaring met fietsen (ok van jaren geleden, dan) en heb het idee om 2 maanden in Zuidoost Azie te gaan fietsen. Ik zoek dan ook een fiets voor iemand van 1.90m die betrouwbaar is. Ik denk dat 26 inch wielen het handigst zijn (minder kwetsbaar en banden beter voorhanden). De fiets hoeft echt niet creme de la creme te zijn. Hij moet vooral betrouwbaar zijn. Indien het fietsen goed bevalt kan ik altijd nog uitkijken naar beter!
Alvast bedankt!
Auke van Drimmelen
Hoi Auke,

Koop in Bangkok je fiets, daar zijn een aantal goede fietsenwinkels (oa Trek, Cannondale) te vinden waar je voor rond de 500 euro een prima fiets hebt.
Dat scheelt je in het gesleur met de fiets en de bijkomende kosten (ongeveer 150 euro voor een retour, afhankelijk van de vliegmaatscshappij).
Daarna gewoon weer verkopen, misschien dat diezelfde winkel je fiets terug wilt kopen tegen een leuke prijs.

Wat ik dan zelf mee zou nemen is een stuurtas en 2 achtertassen. Ruim voldoende voor 2 maanden toeren...

Toon
Voor dat bedrag zijn prima tweedehands fietsen te koop. Nieuw is er de Fahradmanufaktur T 400. De eenvoudige versie daarvan zit nog iets onder je budget geloof ik, en voor wat meer heb je een heel mooi afgemonteerde versie. Dan heb je gelijik een heel degelijke fiets die jaren mee kan. Als je het betalen kunt dan is dat een aantrekkelijkere optie. De Surly Long Haul Trucker is ook erg goed, maar vertegenwoordigt een iets andere smaak (lichter en met racestuur, maar eventueel wel 26 inch wielen).
Wim
een racestuur is natuurlijk een keuze

Mario
Beste Auke,

Ik heb mijn fiets op dit moment te koop staan. Het is een Flanders trekking bike met 28" wielen en volledig Shimano XT afgemonteerd. De fiets is nog geen 3 jaar oud en in prima conditie. Ik ben zelf ook 1.90 dus de maat klopt. Het merk Flanders is in Nederland wat minder bekend als in België, maar het is een prima fiets. Ik heb er eind vorig jaar 5 weken mee rondgetrokken in Thailand, Laos en Cambodja en geen enkel mankement mee gehad. Het verhaal van de banden klopt wel, maar ik neem steeds een vouwbare reserveband mee voor noodgevallen. Nog nooit nodig gehad gelukkig. De vraagprijs is € 495,-- . Daarvoor krijg je er een set fietstassen bij.

Groet,
Jan