Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Earth hour 2011 - Forum Wereldfietser

Earth hour 2011

Wie doet er mee?
http://www.wnf.nl/earthhour
Ja hoor, doe m'n fietsverlichting uit :D
Ik niet, ik vind dit soort projecten wel aardig als trekker, maar als we daarna weer normaal doorgaan heeft het geen nut. Ik let gewoon altijd op dat ik niet (teveel) verspil.
Dit suggereert dat consumentenverlichting een grote energieslurper is op de wereld.
Helaas, een misverstand.
Gewoon de straatverlichting uitgooien van 01:00 tot en met 05:00. Dat zet veel meer zoden aan de dijk.
rond die tijd stap ik op de fiets richting mijn werk.Ik fiets niet graag in het donker zonder verlichting...

Fietsreiziger,
dat vindt mijn clientele, alcohol- en drugsverslaafden, vast een geweldig idee!
er is veel verlichting aan op snelwegen, niet nodig m.i en daar loopt jou clientele vast niet :wink:

De kassen uit
Je hoeft natuurlijk niet alle straatverlichting uit te gooien. :wink:

Als je 1/3 laat branden dan laat je genoeg over denk ik. Vervang dat dan ook nog door led verlichting of zo of intelligente verlichting dan schiet het aardig op. Wel moet je snachts wat voorzichtiger rijden met de auto/ betere verlichting hebben op de fiets. Alles went als het echt moet. En als je het onveilig vind, kijk maar eens hoe dat vroeger ging, Rembrandt heeft er nog een beroemd schilderij over gemaakt.

Hoe dan ook, tijden gaan veranderen. Earth Hour is niet bedoeld om zoden aan de dijk te zetten. Het is gewoon om een signaal af te geven dat het met minder licht kan en ook straks moet. Dus wen er alvast maar aan, ook al is het voor 1 avondje.
helemaal eens Leo
Hier wat verder in de straat zijn ze bezig met werken waardoor de straatverlichting het al een hele tijd niet meer doet. Op heel wat wegen kan men hier flink op bezuinigen. Thuis heb ik in de leefruimten enkel spaarlampen, als ik alle spaarlampjes optel die hier branden als het donker is kom ik uit op 35 Watt. En dan is de hele benedenverdieping verlicht. Daarnaast fiets ik elke dag naar het werk, ook door regen, wind en sneeuw = 6000 a 7000 km per jaar. Een auto heb ik niet.

Ik kan jammer genoeg niet mee doen want ik zit dan op een feestje, maar ik vind dat ik mijn bijdrage lever.

edit: eigenlijk doe ik dan wel een beetje mee, het licht zal thuis wel uit zijn als ik er niet ben.
DeFietsreiziger schreef:Vervang dat dan ook nog door led verlichting
Leds zijn zuiniger dan gloeilampen en halogeen-gloeilampen, maar gebruiken meer energie dan TL-buizen en natriumlampen. Vervangen van straatverlichting door leds lijkt me dan ook onverstandig.
Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Led
O, dat was vandaag. Wel, ik heb (zoals altijd) alleen het vertrek aan de zijkant van het huis verlicht, geen mens die dat ziet.

Vind ik wel altijd gevoel van saamhorigheid geven, zoiets als dodenherdenking en dan stil staan langs de weg.

Om nou een uur het licht in huis uit te doen, zou ik minder geslaagd vinden. En dan bij kaarslicht achter de computer, of moet die dan ook uit, bed in om 20.30 is ook wat vroeg.