Additionally, paste this code immediately after the opening tag: indeling fietstassen - Forum Wereldfietser

indeling fietstassen

hallo allemaal
hier ff een vraagje:
hoe delen juli de tassen in wat doen juli in de voortassen en wat in de
achtertassen en evt de backpecktas achterop.wand vandaag ga ik alles ff uitproberen hoe het fiets en de indeling van alles.ik zou graag een lijstje willen zien hoe juli dat doen
gr marcel
..
Rechtsvoor: bovenkleding, kostbaarheden, 2 x videocamera, portable harddisk voor backup.
Linksvoor: onderkleding

Rechtsachter:
laptop, draadloze reversmicrofoon, accupacks, portofoons, adapters, snake, richtmicrofoon, overige spullen die we onderweg nodig hebben.
Linksachter: slaapspullen.
Op bagagedrager: filmstatief (5 kg :lol: ) en grote videocamera.

Carla: de rest :oops:

Afbeelding
hoi
nou ik ben gisteravond eens bezig geweest om alles eens bij elkaar te pakken,en in de tassen gedaan en ik heb zojuist een rondje gereden om te kijken hoe het zit wand dat had ik nog niet gedaan.het zit echt volbarig goed ben een stukje de veluwe op gegaan en een stuk onverhard wegdek met kuilen en over boomwortels alles bleef prima leggen,ik heb net alles gewogen de tassen voor en achter+backpack tas kom ik in totaal op 17 kilo netjes tog.in me voortassen heb ik me regenkleding en al het kookgerij ook heb ik daar nog wat ruimte over voor wat bootschappen onderweg,in me achtertassen heb ik me kleren ehbo tasje toiletspellen en in me backpak tas tentje slaapmatje grondzijltje slaapzak.van mijn mag het pasen worden ben er klaar voor
gr marcel
De echte indeling van je tassen komt pas na ongeveer een week totstand. Je merkt dan dat wat je tegelijkertijd nodig hebt, makkelijker is om bij elkaar te hebben. Ook is de indeling afhankelijk van het weer. Bij veel regen is het handig om de spullen die echt droog wil hebben in die tas te stoppen die niet open hoeft.

De tent en slaapzak in 1 tas? Na de eerste kampeernacht is je tent nat en die wil je niet bij je slaapzak hebben.

En nu gewoon gaan fietsen. Er zijn weinig problemen die je niet op reis kunt oplossen.

Sjirk
Wat voor mij ook meespeelt als afweging is bij welke spullen ik gemakkelijk onderweg bij moet kunnen. Achterop ligt de tent *over* de achtertassen heen. Dus als ik iets uit die tassen nodig heb, dan moet de tent er ook af.
Daarom heb ik in mijn voortassen vaak de regenkleding, de jet-boil, koffie en bekers en boekjes die ik onderweg nodig kan hebben (Lonely Planet, reisgidsje, etc).
Het gereedschap heb ik ook altijd voor, maar dat ga ik, denk ik, naar achter verplaatsen. Is relatief zwaar en heb ik (tot nu toe 8) )weinig nodig gehad.

Maar wat Sjirk ook aangeeft: Het evolueert onderweg nog wel eens...
Ik heb wel eens geleerd dat voor een gunstige balans van je fiets de zwaarste dingen onderin de fietstassen moeten zitten. Maar m'n fietsgereedschappen horen in een aparte tas bovenop de bagagedrager te zitten, samen met regenkleding. Heb je die bij pech zo bij de hand.
Ik heb geen voortassen, alleen een stuurtas. Daarin zitten o.a. mijn papieren, fotospullen en landkaarten. En dan nog een zakje met boterhammen, wat fruit en een chocoladereep gaan erbij.