Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wales 2011 - Forum Wereldfietser

Wales 2011

Ik ben van plan om met twee medewereldfietsers een week door Zuid-Wales te fietsen in april. We reizen met de auto tot pakweg Newport en fietsen dan verder de kustlijn af tot Aberystwyth en via de Brecon Mountains terug.
Heeft iemand ervaring in dit gebied en zijn er must-see punten?
Hoi Cyclebob,

Mijn vrouw en ik hebben in okt/nov 2009 in zuidwest Wales gefietst, stukken van de Celtic Trail 4&47. De auto stond geparkeerd bij een B&B in LLannon en vandaar uit zijn we heel luxe B&B's afgereden. Kalm aan gedaan. De route is goed bewijzerd, maar als je wilt kun je de GPS tracks krijgen.

Onze route:
Afbeelding

Zie ook de Sustrans site: http://www.sustrans.org.uk/what-we-do/n ... 1,209927,1

De omgeving van Tegryn (hei&schapen) vonden we mooier/ruiger dan de zuidkust(weiland&koeien). Het zuidoosten van Wales (excl. het Brecon Beacons park) leek ons te stedelijk/druk om te gaan fietsen, vandaar onze focus op het westen.

Goede reis & veel plezier,
Ben.
Bedankt voor de link en de tips. Het reisschema is qua overnachtingen rond, nu maar kijken wat de route onderweg brengt:

1. reis met auto naar Newport
2. Via Blaenavon, Rhondda Valley naar Swansea (100 km)
3. Swansea, dag vrij. Diverse mogelijkheden: Musea
4. Swansea - Camarthen - Tenby (100 km)
5. De mogelijkheid om Pembrokeshire Coast National Park verkennen. Kortste route naar volgend hotel in Cardigan: 60 km.
6. Cardigan - Aberystwyh (60 km)
7. Aberystwyth - Brecon (100 km)
8. Brecon - Cardiff (75 km)
9. Cardiff - Newport met auto naar Londen
10. Londen - Dover - Duinkerken
Heb je de steile hellingen goed in beeld?
W