Additionally, paste this code immediately after the opening tag: file import uit bikeroutetoaster weigert in mapsource - Forum Wereldfietser

file import uit bikeroutetoaster weigert in mapsource

Hallo,

Ben vrolijk mijn route voor de vakantie aan het invullen en na het downloaden van dag vier, gemaakt op bikeroutetoaster.com met de handige OSM fietskaart,
weigert deze te openen/importeren in mapsource,

Iemand een tip, hoe ik dit kan oplossen?
Heb je 'm niet per ongeluk opgeslagen als iets anders dan *.gpx? De toaster bakt nogal wat verschillende "smaken".

Frank
Nee, het is gpx,
als test, heb ik op bikemap een filetje gehaald en die laad gewoon in mapsource

in notepad files vergleken maar ik kan er geen koek van bakken.
Wat is het voordeel van bikeroutetoaster t.o.v. bikemap. Ze kunnen allebei met de OSM fietskaart werken.
Overigens werkt bikeroutetoaster bij mij wel, bij wegschrijven naar GPX opent mapsource automatisch.
Thanx Jim, dat had ik nog niet gezien dat die ook in bikemap zit.
Waarom bikeroutetoaster,
Je kunt beter op kleine paadjes plannen denk ik omdat je een aantal dingen kunt instellen, zo ook de gem rijsnelheid en hij houdt ook rekening met je stijgsnelheid die je zelf aan kan geven,
jimvdberg schreef:bij wegschrijven naar GPX opent mapsource automatisch.
Ja, de eerste drie files bij mij ook en daarna niet meer...
Ziet ernaar uit dat het met de update van Mapsource te maken heeft, een download van bikeroutetoaster kan ik zonder meer weer uploaden in de planner van Bikemap...
Voordelen van Bikemap zijn: je ziet in één oogopslag op kaart alle routes die je hebt gemaakt, plus je kan zoeken in de gigantische database aan routes die op Bikemap zijn gezet. Verder is het heel fijn dat je over kan schakelen op volledig beeldscherm.
Bikemap routeert niet over osm, maar gebruikt google maps. Daar heb je niets aan als je een route wilt berekenen over fietspaden of bijv een route in een land als Bosnië wilt berekenen waar Google maps helemaal niet werkt.
het blijft hilarisch, roadmapping en allerhande variaties van extensies,
file via gpsvisualizer geconverteerd van .gpx naar .gpx en nu accepteert mapsource deze wel...
De tovenaar schreef:Bikemap routeert niet over osm, maar gebruikt google maps. Daar heb je niets aan als je een route wilt berekenen over fietspaden of bijv een route in een land als Bosnië wilt berekenen waar Google maps helemaal niet werkt.
Er zijn meer van die online routeplanners die kaarten tonen van osm of afgeleiden. Hoe zie jij dat de routering geen gebruik maakt van osm? En vooral, hoe kunnen wij dat ook zien?

Frank