Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Testrijden met tandems op Fiets- en Wandelbeurs 2011 / RAI - Forum Wereldfietser

Testrijden met tandems op Fiets- en Wandelbeurs 2011 / RAI

Op de aanstaande Fiets- en Wandelbeurs (26 en 27 februari 2011, RAI Amsterdam) verzorgt de Tandemclub voor het vijfde achtereenvolgende jaar het Tandeminformatiepunt. Ervaren tandemrijders - allen lid van de Tandemclub - geven informatie over alles wat maar met het gebruik, vervoer en onderhoud van sporttandems te maken heeft.

Maar het leukste en belangrijkste is het testrijden met sporttandems. Weliswaar op een vlak betonnen parcours, maar evengoed uitdagend genoeg voor degenen die nog nooit op een tandem reden. Ook komen de verschillen in rijeigenschappen tussen de diverse modellen op het testparcours goed tot uiting.

Afbeelding

Heb je dus eens zin om op een sporttandem te rijden - al is het maar voor de aardigheid - wees dan welkom op de stand.

Voor de beurseditie van 2011 heeft de Tandemclub nu al 13 tandems verzameld van diverse merken. Het zijn allemaal sporttandems, allemaal met een eigen karakter en (rij-)eigenschappen.

Tot nu toe zijn zijn als deelnemende merken/types bekend:

* Avaghon (van Bike4Travel)
* Explorer (4 stuks waarvan 1 met Rohloffnaaf, via Rein Veenendaal)
* Flyer (electrisch ondersteund, via Rein Veenendaal)
* Hase Pino (Kok Fietsen)
* KogaTwin Traveller
* Santos (3 maten Dual Travel)
* Vittorio

En de laatste toevoegingen:
* Pedalpower en Sector2 (van Sector2 Bikes and Tandems)
* Multicycle met elektrische ondersteuning)

Graag tot ziens op een van beide beursdagen, of misschien wel op allebei.
Avaghon heeft voor het eerst een gemeenschappelijke stand met Bike4travel.

Harry
En nog even omhoog voor de laatste dag voorafgaand aan de FW-beurs :wink:
Marten schreef:En nog even omhoog voor de laatste dag voorafgaand aan de FW-beurs :wink:
Ik laat mijn tandem toch maar thuis, de HS66 grepen zijn net even te lastig om te vervangen ;)
Ik heb op de beurs met mijn vrouw twee tandems mogen testen (en bijna alle andere fietsen die er waren) en ik wil graag iedereen bedanken die dat mede mogelijk heeft gemaakt. Vanuit mijn optiek is de tandem vooral een middel om mijn wat minder sportieve vrouw toch mee op fietsvakantie te krijgen, en dankzij de beurs gaat het misschien nog lukken ook.

Kudo's, Merlijn.
Ook wij hebben flink aantal rondjes gereden op verschillende tandems.
Even wennen (ik zat achter :P ) aan het feit dat je geen grip hebt op stuur en remmen en het wegrijden vond ik spannend maar uiteindelijk vond ik het een erg leuke gewaarwording. Het kostte me aanzienlijk minder inspanning om mooi uit de wind te fietsen.

De santos vind ik erg mooi, ook goed fietsen máár toen we op een Vittorio gingen zitten voelden we beide dat die nóg lekkerder fietste.
Ik zie ons nog wel eens een mooie reis op een tandem maken.

Verder zag ik op de testbaan een prachtig mooi wit exemplaar van Santos, de lite, die hoefde ik niet te testen want die heb ik al. :D maar dan in het zwart.
Merlijny2k schreef:Ik heb op de beurs met mijn vrouw twee tandems mogen testen (en bijna alle andere fietsen die er waren) en ik wil graag iedereen bedanken die dat mede mogelijk heeft gemaakt. Vanuit mijn optiek is de tandem vooral een middel om mijn wat minder sportieve vrouw toch mee op fietsvakantie te krijgen, en dankzij de beurs gaat het misschien nog lukken ook.

Kudo's, Merlijn.
De Tandemclub heeft het testfietsen weer met veel plezier georganiseerd. Leuk dat er zulke positieve reacties op komen. Idee: huur eens een sporttandem en rijd mee met een tocht van de Tandemclub. Dan kun je onderweg met andere tandemrijders overleggen over hun ideeën over wat "de beste tandem" is. De agenda staat HIER.