In de Belgische krant La Dernière Heure stond gisteren een interview met de mechanicien van Cancellara (die van het motortje!), waarin hij het ondermeer heeft over een "revolutionaire smeervloeistof" in de BBlagers, die tot 2,5 sec per km tijdswinst zou opleveren. Dat is zo'n 4 % winst, als ik goed kan rekenen, en dan zegt alles in mij: kul. Maar gedegen argumenten kan ik niet inbrengen. Zelfs een ongesmeerd, stroef, roestig, uitgeleefd enz BB kan toch niet veel meer dan enkele procenten rendementsverlies teweegbrengen?
http://www.bikeboosting.nl/index.php?tklCarlW schreef:In de Belgische krant La Dernière Heure stond gisteren een interview met de mechanicien van Cancellara (die van het motortje!), waarin hij het ondermeer heeft over een "revolutionaire smeervloeistof" in de BBlagers, die tot 2,5 sec per km tijdswinst zou opleveren. Dat is zo'n 4 % winst, als ik goed kan rekenen, en dan zegt alles in mij: kul. Maar gedegen argumenten kan ik niet inbrengen. Zelfs een ongesmeerd, stroef, roestig, uitgeleefd enz BB kan toch niet veel meer dan enkele procenten rendementsverlies teweegbrengen?