Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ideeën voor de nieuwe opzet van de landeninfo? - Forum Wereldfietser

Ideeën voor de nieuwe opzet van de landeninfo?

Hoe kunnen wij nu informatie toevoegen?
Komt dan alles niet door elkaar te staan?


Groetjes,
El & El

Hoi Sander,

Duidelijk, alleen een beetje onhandig misschien... vooral voor jullie?

In ieder geval bedankt voor de info!

Groetjes,
El & El

Hoi Sander,

Erg leuk dat je met de landeninfo aan de slag gaat. Nadat Martin en ik het hele bestaande landenbestand dat Bernadette had opgebouwd naar het forum verplaatst hebben (alweer bijna 2 jaar geleden) is er niet veel onderhoud meer geweest.

Ik moet er nog eens over denken of ik de nieuwe opzet een verbetering vind. Het linken is vanuit het eerste bericht is erg leuk, maar je krijgt nu wel een diarree aan berichten en dat vergroot de leesbaarheid niet echt. Het lijkt me ook veel werk voor je, het aanbrengen van al de links. En als een forumlid een nieuw bericht plaatst met nieuwe informatie (deze mogelijkheid vonden wij destijds het grote voordeel van het forum) doorbreekt het de structuur.

Meer nog dan de presentatie lijkt de uitdaging me te zitten in het verzamelen van nieuwe informatie. Ik ben zelf nog eens onder de naam "Leuke links" begonnen met het afstruinen van de websites van onze leden (zie www kolom in de gebruikerslijst van het forum). Daar was toen al een enorme schat aan informatie te vinden (met pas zo'n 200 forumgebruikers) maar nu met de huidige aantallen gebruikers zou een verzamelactie helemaal veel kunnen toevoegen aan de bestaande info.

Ongeacht deze opmerkingen: ga er voor en maak er wat leuks van! Luister niet te veel naar anderen en ga gewoon lekker aan de slag op een manier die jou goed lijkt! Gewoon doen is het beste motto.

Groeten en veel succes!

Dennis

Ik wil me graag aansluiten bij de opmerking van Dennis om vooral hiermee door te gaan.

Als er iets meerwaarde heeft voor een wereldfietser is het wel de landeninfo. Het lijkt me ook heel lastig om een manier te vinden die overzichtelijk en toegankelijk is. Het idee van zoeklinks is denk ik goed, mits je dat voor alle landen hetzelfde doet, zodat je als wereldfietser 'de weg kent'. Het staat of valt bij de informatie zelf. Wellicht is het een idee om een formulier te ontwerpen dat er voor kan zorgen dat automatisch records toegevoegd worden bij het betreffende item. Een belangrijk voordeel is dat het makkelijker wordt voor mensen zelf informatie toe te voegen.

De presentatie van de gegevens is eveneens belangrijk. Misschien is het mogelijk om de gegevens via verschillende ingangen te benaderem. Ik ben bijvoorbeeld een reis aan het plannen van Anchorage naar Ushuaia en ben geintresseerd in de veiligheid in de midden-amerikaanse landen. Een ingang waarbij ik dat te zien kan krijgen voor de landen waar het omgaat in 1 zoekactie zou erg prettig zijn. Maar alles over 1 land is dan ook weer wenselijk.

Ik hoop dat je goede manier vindt. Ik vind het sowiso al geweldig dat de informatie er is (dan maar wat meer zoeken).

Groet Leo

Hoi,
In der Beschr?nkung zeigt sich der Meister zegt mijn moeder altijd, en zij kan het weten, ze is al 81! :D
Ergo, als iemand het land waarover hij of zij informatie zoekt in een alfabetische lijst niet kan vinden dan weet ik even geen andere methode die wel werkt; en als het teveel werk is om 10 landen waar iemand doorheen wil fietsen even in die lijst aan te klikken dan wens ik hem of haar veel sterkte in die landen.

Daarnaast vermoed ik dat bij veranderingen altijd iemand de landeninfo inhoudelijk moet gaan bekijken. Als er eerst staat dat fietsen niet in de trein mogen en iemand ontdekt van wel, dan moet iemand ooit de eerstgenoemde informatie verwijderen. Aan het automatiseren zitten grenzen.
Verder vind ik een printervriendelijke versie wel fijn. Even uitprinten en je hoeft niet meer op kopjes te klikken totdat je RSI hebt.
Groetjes,
Leon

Leon,

Ik begreep dat er gevraagd werd om mee te denken over de "nieuwe" landen informatie. Niet gehinderd door enige kennis doe ik een voorstel en wordt vervolgens neergezet al iemand die te beroerd is een paar linkjes aan te klikken en eigenlijk maar geen wereldreis moet maken. Wonderlijk genoeg wil je dan zelf vanwege de RSI niet te vaak hoeven klikken.....

Ach dat is natuurlijk ook het leuke van zo'n forum, ieder z'n eigen perspectief. IK zal blijven bijdragen als ik wat bij te dragen heb ondanks het cycnisme dat zo nu en dan opdoemt. Het fietsseizoen staat weer voor de deur, dus wat kan een mens gebeuren..

Groet Leo

oef.. duurde wel even voordat ik het onderwep terug kon vinden; niet echt heel logisch geplaats, maar dat geheel terzijde.


wat mij een ideaal systeem zou lijken voor het bijhouden van de landeninformatie is een soort 'wiki' systeem (ala wikipedia); iedereen is dan in staat zelfstandig de text aan te passen, mits die persoon een geldig wachtwoord kan opgeven. (welicht het huidige cover wachtwoord?)

doordat iedereen de tekst zelf kan aanpassen kan je het dus ook overzichtelijk houden, en dus up to date. moet echter wel zo zijn dat er een duidelijke format is en iedereen snapt hoe er precies aangepast moet worden, want zo systeem staat of valt natuurlijk met het gebruik ervan.

wil me er tegen de tijd dat ik van mijn eigen reis terug ben best eens over buigen (jaar of twee dus), maar voor die tijd heb je vast wel iets anders moois in elkaar geknutseld.

net als el&el vrees ik een beetje voor onoverzichtelijke soepbreien, maar aan de andere kant, even zoeken kan nooit kwaad natuurlijk. daarnaast vooral lekker doen wat je zelf het beste lijkt, dat werkt het lekkerste (alhoewel een systeem dat door gebruikers zelf 'in elkaar gezet is' vaak het beste werkt, maar goed, je vraagt hier ook al lekker om feedback, dus dat komt wel goed denk ik)

succes!


eelco
Hoi,
Onder elke paragraaf van de landeninfo staat nu:
"Aanvullingen, correcties, opmerkingen? Laat een boodschap achter in een antwoord op dit bericht! Very Happy"
Maar moet je dan quoten, mailen of een persoonlijk bericht sturen?
Groeten, Leon

Sander,

Halen jullie niet heel veel werk op je hals? Is er echt meerwaarde?

Succes in ieder geval!

El & El
Landeninfo schreef:Beste L & L:

Het is inderdaad een flinke klus. Gelukkig zijn we met vijf man, dus we kunnen de last mooi spreiden.

Eén van de doelstellingen van De Wereldfietser is om haar leden te informeren over fietsen in verre streken. In die zin denk ik dat de landeninformatie erg nuttig is.

Groeten,
Sander
Hoi Sander,

De landeninformatie is zeker zeer nuttig!! Wij kijken ook regelmatig naar de info voor eventuele volgende verre vakanties!
Wat we bedoelen is, of deze nieuwe opzet een toegevoegde waarde heeft of niet, omdat het nogal veel werk is voor jullie.

In ieder geval succes verder met de opzet!

Groetjes,
El & El