Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 26 inch wiel spaken, kruis 2 of kruis 3? - Forum Wereldfietser

26 inch wiel spaken, kruis 2 of kruis 3?

Binnenkort wil ik een aantal losse onderdelen ombouwen tot een wielsetje en moet daarvoor spaken kopen.
Het gaat om 26 inch velgen, 32 gaats met schijfremnaven. UIteindelijke doel van de wielen is dat ze zich voornamelijk op asfalt bevinden.
Nu twijfel ik of ik deze kruis 3 of kruis 2 zal spaken. Lees ergens dat voor 26 inch. 32 gaats kruis 3 het maximaal haalbare is (dus spaken erg schuin?) en in de info van Marten gebruilkt hij foto's van 32 gaats kruis 2. (maar de tekst gaat over 36 gaats kruis 3)

Suggesties?
Henk_B schreef:Binnenkort wil ik een aantal losse onderdelen ombouwen tot een wielsetje en moet daarvoor spaken kopen.
Het gaat om 26 inch velgen, 32 gaats met schijfremnaven. UIteindelijke doel van de wielen is dat ze zich voornamelijk op asfalt bevinden.
Nu twijfel ik of ik deze kruis 3 of kruis 2 zal spaken. Lees ergens dat voor 26 inch. 32 gaats kruis 3 het maximaal haalbare is (dus spaken erg schuin?) en in de info van Marten gebruilkt hij foto's van 32 gaats kruis 2. (maar de tekst gaat over 36 gaats kruis 3)

Suggesties?
kruis 2 gaat zeker goed, kruis 3 misschien. Het misschien is een functie van flensdiameter, profielhoogte van de velg en hoe scheef de nippels in het gat willen staan
Dan ga ik maar voor de zekere optie.