Randonneur frame Snel Expedition voor 26 inch wielen met Rohloff Naaf. Geweldig fijn stalen frame, handgemaakt.
De zadelbuishoogte is 54 cm en is 60 cm bij het balhoofd.
De bovenbuis is 58 cm lang, waardoor de rechtuit stabiliteit goed is.
Staal is veel flexibeler en comfortabeler dan alu. Op het frame zijn bevestigingspunten voor 3 bidons, een ringslot, spatborden, middenstandaard en bagagedragers voor en achter. Kabelgeleiders zijn voorbestemd voor Magura HS33 hydraulische remmen. Remkabels zijn ook mogelijk, want de rembevestiging is voor Shimano en Magura.
Balhoofdlager is Shimano STX. Er is ruimte voor ruim 2 inch dikke banden.
De achterpadden zijn de orginele Rohloff, het beste wat er is.
Belangrijk om te weten is de bevestiging en maten van vooras, balhoofd, cranck, zadel en stuur gewoon standaard zijn, zodat je er alle goed verkrijgbare onderdelen voor kunt kopen. Ook kun je door andere achterpatten te kopen de fiets uitrusten met bv een Shimano groep. Dat scheelt weer in het budget.
Door nekklachten na een whiplash door een auto ongeluk moest ik helaas naar een korter frame. Met spijt in m´n hart moet ik dit mooie frame van de hand doen.
Bij Snel Utrecht is dit frame nog steeds te koop, en kost € 950,-.
Bouwjaar 2005, in totaal 5000 km mee gefietst, geen valpartijen.
Vraagprijs € 500,-
De zadelbuishoogte is 54 cm en is 60 cm bij het balhoofd.
De bovenbuis is 58 cm lang, waardoor de rechtuit stabiliteit goed is.
Staal is veel flexibeler en comfortabeler dan alu. Op het frame zijn bevestigingspunten voor 3 bidons, een ringslot, spatborden, middenstandaard en bagagedragers voor en achter. Kabelgeleiders zijn voorbestemd voor Magura HS33 hydraulische remmen. Remkabels zijn ook mogelijk, want de rembevestiging is voor Shimano en Magura.
Balhoofdlager is Shimano STX. Er is ruimte voor ruim 2 inch dikke banden.
De achterpadden zijn de orginele Rohloff, het beste wat er is.
Belangrijk om te weten is de bevestiging en maten van vooras, balhoofd, cranck, zadel en stuur gewoon standaard zijn, zodat je er alle goed verkrijgbare onderdelen voor kunt kopen. Ook kun je door andere achterpatten te kopen de fiets uitrusten met bv een Shimano groep. Dat scheelt weer in het budget.
Door nekklachten na een whiplash door een auto ongeluk moest ik helaas naar een korter frame. Met spijt in m´n hart moet ik dit mooie frame van de hand doen.
Bij Snel Utrecht is dit frame nog steeds te koop, en kost € 950,-.
Bouwjaar 2005, in totaal 5000 km mee gefietst, geen valpartijen.
Vraagprijs € 500,-