Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lus Denver - Denver in Colorado - suggesties ? - Forum Wereldfietser

Lus Denver - Denver in Colorado - suggesties ?

Heel waarschijnlijk trekken we in september naar Colorado voor een fietsvakantie van 3 weken.

We zijn nog hiet heel erg ver in onze planning: het algemene idee is om een lus te maken met vertrek en eindpunt in Denver, we denken vooral te kamperen.

Hebben al flink wat rondgekeken op het web (o.a. adventurecycling).

Qua dagafstand, gemiddeld zo'n 70 km, on-road.

Wie kan ons interessante routes suggereren (of welke routes zijn af te raden).

Alvast bedankt,

Pieter
Hoi Pieter,

Kijk eens op de site van Jim van den Berg, http://members.chello.nl/j.berg20/index.html
Of op www.audreytracks.nl

Als je tenminste vanaf Denver Utah in wilt fietsen. Je zou dan vanaf Las Vegas weer terug kunnn vliegen. Of de bus (Greyhound) naar Denver pakken.

Moab is een must.
Heel veel plezier met de voobereiding.

Fokko
De 34(trail ridge road), Loveland- Grand lake. Wel een lange klim maar eeeerrrggg mooi( en max 6%)

Loveland heeft een groot maar niet bijzonder state park waar je kan kamperen, onderweg zijn er een paar forrest service campsites in The rockies national park, maar deze zijn helaas best kaal geworden door de pine beetle.

In grand lake is er een mooi en goedkoop hostel
Met een mooi uitzicht op het meer.
Afbeelding

En hier kan je de video zien :wink: Ik heb het trouwens van Grand lake-naar Loveland gefietst in een dag, maar ik zou lekker de tijd nemen en een van de campings in het park pakken voor een nachtje.

Shane
Bedankt voor de tips !
Tenzij jullie een speciale reden hebben om lus rond Denver te fietsen, zou ik de suggestie van Fokko volgen en van Denver naar Las Vegas fietsen en van daaruit terugvliegen. Qua afstand zal dat net in 3 weken kunnen en jullie kunnen dan ook (de noordkant van) de Grand Canyon meenemen.

Gerd
Hoi Pieter,

Ik denk dat Denver zeker mooi is. Gewoon prachtig de bergen in..maar zulk berglandschap heb je hier in de alpen ook wel denk ik...Je kunt dan wel een stukje van de Great Divide fietsen.

Maar vanuit Las Vegas kun je zo naar de Hooverdam fietsen. En dan naar Lake Mead toe. Of de zuid-kant van de Canyons. Maar dan zou ik denk ik aan de Noordkant blijven en dan verder op oversteken.
Las Vegas is relatief klein/compact. Het vliegveld ligt aan de strip en daar kun je altijd wel een motelletje vinden. en je fietst zo de stad uit.

En richting Escalante en Boulder is het flink klimmen!!!! De weg naar Boulder heet de Million dollar road, omdat de aanleg vanwege de moeilijkheid erg duur was.

Het is zowiezo klimmen daar. Men heeft er geen haarspeldbochten....heb je niet nodig met die sterke pickuptrucks daar.

In ieder geval al veel plezier bij de voorbereiding! Ik zou zo terug willen. Het is er mooi fietsen.

Groet, Fokko
Bedankt voor de interessante suggesties: we hebben gelukkig nog enkele maanden om met de ontvangen tips een interessante reisweg uit te stippelen.