door
Avanher » vr 29 apr, 2005 15:48
Dag Kristian,
Ik had wat kinderziektes met mijn T400... een braampje aan de zadelbuis, een falende zadelpen, en nadat ik hem nog geen 2 uur had flink tegen de grond gegaan vanwege een combinatie ketting eraf gelopen en te strak afgestelde klikpedalen. Maar nu ben ik heel tevreden over het fietsje, rijdt zalig, en een hele vooruitgang op onverharde wegen tov mijn oude Giant expedition (om een beetje comfortabeler off-road te gaan was ik van 28" naar 26" overgeschakeld). Het is vooral een heel mooi CroMo frame dat heerlijk rustig rijdt.
Er zijn ook minpunten, maar die zitten vooral bij de firma Shimano: de remblokken van de V-brakes slijten waanzinnig: nu al ver heen, na zo'n 1000 KM, terwijl ik op de expedition geloof ik 10 jaar en 100.000 KM gedaan heb met dezelfde blokken op de cantilevers. En van 7 naar 9 kransjes achter maakt het ook veel slijtgevoeliger, moet bovendien heel voorzichtig schakelen van middel naar klein blad voor, want anders wil de ketting er wel eens overschieten. De sprong van middel naar klein is ook heel groot.
Groetjes,
Astrid