Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wiel spaken met hub dynamo - enkele vraagjes. - Forum Wereldfietser

Wiel spaken met hub dynamo - enkele vraagjes.

Omdat ik binnekort enkele brevetjes wil rijden (ook 's nachts) wil ik een nieuw wiel spaken met de Shimano DH-3N80. Als velg viel m'n oog op de Mavic CPX 33 700. Omdat daar ook nog spaken op de juiste lengte bij horen volgende vraagjes om-helemaal-zeker-te-zijn:
1. hoe bepaal ik de "hub spacing" (ik denk standaard 100 mm bij de DH 3N80).
2. hoe bepaal ik de "Flange to fork or frame support distance" [hub spacing min axle lenght of min "Over Locknut" (wat bedoelen ze nu exact met deze laatste benaming?)]

Thanks,

Manu (aspirant fietsenknutselaar ;-) )
m_nu schreef:Omdat ik binnekort enkele brevetjes wil rijden (ook 's nachts) wil ik een nieuw wiel spaken met de Shimano DH-3N80. Als velg viel m'n oog op de Mavic CPX 33 700. Omdat daar ook nog spaken op de juiste lengte bij horen volgende vraagjes om-helemaal-zeker-te-zijn:
1. hoe bepaal ik de "hub spacing" (ik denk standaard 100 mm bij de DH 3N80).
2. hoe bepaal ik de "Flange to fork or frame support distance" [hub spacing min axle lenght of min "Over Locknut" (wat bedoelen ze nu exact met deze laatste benaming?)]

Thanks,

Manu (aspirant fietsenknutselaar ;-) )

288 3x 32H
283 3 x 36H

flensdiameter is 70, de flenzen staan 60mm uit elkaar
Afbeelding
ik heb zo een gekocht juist voor de winter:
http://www.rose.nl/artikel/rennrad-vord ... aid:336508