Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen amerika - Forum Wereldfietser

fietsen amerika

beste lezers, (fietsers)

volgend jaar 2012 wil ik graag van de westkust naar philadelphia (familie) fietsen.
de route die ik grofweg in gedachte heb is los angeles-pensylvania.
is er iemand die iets kan vertellen over deze route, en de beste tijd van
het jaar om dit te doen.

Aad.
Als je zuidelijk fietst moet je echt zorgen niet te laat in het jaar te gaan, want het wordt heel warm. Zie verder: http://www.adventurecycling.org/
Wim
Je wil vooral wat zien, en niet door saaie graanvelden heen rijden.
Ik zou niet te noordelijk rijden. Zeg maar iets van naar Las Vegas (Boulder Dam), Grand Canyon en dan pal oost richting Knoxville. Daar kan je door de hele Appalachen crossen richting Harrisburg (Route 81). De Appalachen is net als de Jura een bergketen met valeien die in een richting lopen.
Het is een idee. Gewoon goed uitzoeken met heel veel voorpret. :wink:
Ik heb in de zomer van 1977 door de staten Missouri en Illinois gefietst, veel te heet! Laat staan een zwaar beladen fiets met kampeerspullen omdat er geen jeugdherbergen (Chicago uitgezonderd) voorhanden waren.
Hier een foto op een camping ergens bij Eureka aan de Interstate-44 ten zuidwesten van St. Louis.

Afbeelding

Ik heb zwaar verbrand de halve geplande fietstocht moeten opgeven en bracht de rest van de vakantie bij vrienden door. Nooit meer fietsen met de tent (42 kg bagage).
Het is veel aangenamer om via "the Great Lakes" (met verkoeling dus) te fietsen en de bevolking is daar veel vriendelijker. Onderstaande foto is bij Lake Michigan in 1982. Heerlijk! En maar 14 kilo bagage!

Afbeelding
Martin. Nou mooie tocht, maar 42 kg bagage is echt niet nodig. Dat kan met minstens de helft. Tijden zijn wel veranderd inmiddels.
En wat is te heet? Temperaturen boven de 35 graden vind ik ook wel wat te warm worden, maar Frank van Rijn vindt dat weer heerlijk.
Maar ja het gaat uiteindelijk toch om de mooiste route. Hangt ervan hoe veel tijd je hebt dan kan je misschien wel diagonaal van kust tot kust.
Rutger
Hallo Aad,

Al bedacht dat je voor de saaie stukken ook de trein kunt nemen? Met Amtrak kan de fiets voor heel weinig ($15,-) Doos te koop (ook voor weinig) op het station. Je kunt met de fiets alleen vertrekken van stations met "checked bagage". Informatie vind je op de site van Amtrak.
De V.S. is erg groot en er is heel veel te zien. Het zou zonde zijn om mooie parken of bezienswaardigheden "links te laten liggen" omdat je veel tijd kwijt bent aan een saai en relatief vlak landbouwgebied. Er zijn 3 oost-west trein verbindingen. Globaal 1 in het zuiden 1 in het midden en 1 in het noorden. Het is maar een idee. Wanneer je het als uitdaging ziet om de hele route van west naar oost te fietsen moet je dat natuurlijk doen!!
Veel plezier.

Ineke Valster (fietsamerika.nl)
Ik heb in 2009 van Oregon naar New York gefietst (Via Pennsylvania) in 72dagen.

Mijn route, photos, films en gedachten zijn HERE te vinden.

Mijn beste tips zijn:

1. Neem langer dan 72 dagen (tenzij je erg fit ben)
2. Slaap niet in de motel in Jeffreys city Wyoming.
3. Pennsylvania is erg mooi eind oktober, begin november maar heeft erg vies en koud weer rond die tijd (alles tussen -2 en 20 graden gehad in één week).
4. Geloof niet in de verhalen dat de "prevailing wind" van west naar oost gaat :wink:
5. Vind een fietsmaat voor de midwest, het is erg saai alleen :roll:

Veel plezier, het is een mooi land om in te Fietsen