PHD krijgt dus een actie. Ik heb een nieuwe slaapzak nodig de oude is te koud geworden. Wil minimum -15 dat is voor vrouwen dan zo'n -8, en ik heb niet zo veel vet en ben een koukleum. Zou nog wel warmer willen maar die zijn dan nog duurder, trek dan wel wat extra's aan. Ik hou hier mannen temperatuur aan met vergelijken omdat sommige winkel maar 1 temperatuur opgeven.
Ik wil ook een slaapzak waarvan je de rits ook aan de onderkant open kan maken, zodat je als het warm is je voeten buitenboord kan doen, scheelt enorm.
PHD -15 1240 gr 380 Euro (incl verzenden)
Ik las ergens dat die -15 dan Amerikaanse norm is = -12 in onze normen = -6 voor een vrouw. Staat niet bij of dat gans- of eendedons is. Ik weet ook niet hoe die rits is.
North Face superlight -16 90% gansdons 1517 gr 290 Euro
Veel goedkoper dus, wel zwaarder.
Mountainequipment woman glacier -12 90% eendendons 1405 gr 300 euro
Is denk ik koud, en vies roze. Al vind ik die kortere versie met extra dons bij voeten wel lekker klinken.
Birdland glacier XTR -22 95% gans 1590 gr 400 euro
Helaas niet bij Bever of Zwerfkei te koop zou graag ter plekke willen vergelijken.
Ik twijfel tussen Birdland en North Face, maar heb nu alleen maar van Bever site en Zwerfkei gehaald. Misschien zijn er nog meer behalve Birdland, die door hen ook niet meer verkocht wordt.
Waar zit North Face ook al weer en hoe heten ze HG nog wat...
Ik wil ook een slaapzak waarvan je de rits ook aan de onderkant open kan maken, zodat je als het warm is je voeten buitenboord kan doen, scheelt enorm.
PHD -15 1240 gr 380 Euro (incl verzenden)
Ik las ergens dat die -15 dan Amerikaanse norm is = -12 in onze normen = -6 voor een vrouw. Staat niet bij of dat gans- of eendedons is. Ik weet ook niet hoe die rits is.
North Face superlight -16 90% gansdons 1517 gr 290 Euro
Veel goedkoper dus, wel zwaarder.
Mountainequipment woman glacier -12 90% eendendons 1405 gr 300 euro
Is denk ik koud, en vies roze. Al vind ik die kortere versie met extra dons bij voeten wel lekker klinken.
Birdland glacier XTR -22 95% gans 1590 gr 400 euro
Helaas niet bij Bever of Zwerfkei te koop zou graag ter plekke willen vergelijken.
Ik twijfel tussen Birdland en North Face, maar heb nu alleen maar van Bever site en Zwerfkei gehaald. Misschien zijn er nog meer behalve Birdland, die door hen ook niet meer verkocht wordt.
Waar zit North Face ook al weer en hoe heten ze HG nog wat...