Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waszak - Forum Wereldfietser

waszak

Hoe pak ik mijn fietstassen zo compact/veilig mogelijk in als ik met het vliegtuig ga?

Bij een lange reis heb je toch al snel 2 achtertassen, 2 lowrider tassen en een tas achter boven op de drager. 5 tassen in totaal. Veel gedoe dus :(

Ik kwam op het idee om m'n tassen in een militaire waszak te doen, te koop voor 6 euro op marktplaats. 115x90 sterk kanvas met 2 draagriemen. [niet licht in gewicht]. Ik fiets naar huis dus sleep dat ding niet mee. Geef de zak aan iemand die er vast wel blij mee is. :D

Hoe doen jullie dat met al die tassen :?:

Henk... kunst en fietswerk http://www.kleurrijkleven.webklik.nl

Afbeelding
Afbeelding

Ik weet niet wat de officiële naam is van deze tassen, maar in toko's e.d. kun je deze tassen voor een paar centen kopen en zijn goed voor één- of tweemalig gebruik.
Ik heb deze Tatonka flightbag afgelopen jaar gekocht. Die zou je hele leven mee moeten gaan, maar na slechts één reis zitten er toch al een paar gaatjes in. Vier volle Ortliebs gaan er goed in, maar niet veel meer en hij weegt niet al te veel.

Afbeelding
Ik heb afgelopen zomer ook mijn flightbag gebruikt waar ik, als ik zonder fiets wegga, altijd mijn rugzak in stop als ik ga vliegen. Bij mij geen gaatjes oid te zien, ookal gaat hij al wat jaartjes mee. Heb hem ook gebruikt om op te liggen toen ik een stopje op het strand maakte 8) . Daarvoor is mijn lichtgewicht handdoekje toch iets te klein en een badlaken ga ik echt niet meenemen op fietsvakantie :lol: .

Karlijne
Karlijne schreef:Ik heb afgelopen zomer ook mijn flightbag gebruikt waar ik, als ik zonder fiets wegga, altijd mijn rugzak in stop als ik ga vliegen. Bij mij geen gaatjes oid te zien, ookal gaat hij al wat jaartjes mee. Heb hem ook gebruikt om op te liggen toen ik een stopje op het strand maakte 8) . Daarvoor is mijn lichtgewicht handdoekje toch iets te klein en een badlaken ga ik echt niet meenemen op fietsvakantie :lol: .

Karlijne
Waarschijnlijk is de tas ergens achter blijven haken want het waren twee bijna identiek gevormde gaten vlak bij elkaar, dat ligt dus niet echt aan de kwaliteit van de tas. Die kwaliteit zit wel goed denk ik, want anders zouden die gaten scheuren geworden zijn.
Maar zo'n zwarte zak als badhanddoek...? Wordt dat niet bloedheet? :?
Mijn zak is blauw en niet zwart dus dat scheelt enigszins :? .
Het is uiteraard niet de ideale badhanddoek maar het was het enige wat qua formaat een beetje in de buurt kwam en ik vond het prima voldoen voor de situatie. Heb uiteraard niet de hele dag op het strand liggen bakken (of doen jullie dat wel op fietsvakantie?). Gewoon na het fietsen nog even naar het strand, even liggen, even zwemmen en toen nog even in bikini op het terras zitten, waar wij ons niet helemaal gemakkelijk voelden aangezien wij naast onze bikini ook nog een fietstenuetje aanhadden (ja, die huid had nog niet veel zon gezien in tegenstelling tot onze armen en benen 8)) .
Ik zou de tassen aan elkaar maken en in een vuilniszak stoppen, wat ductape eromheen en hij kan voor 1 stuk doorgaan met de kwetsbare delen aan de binnenkant. De fietstassen zelf moeten net als mijn rugzakken tegen een stootje kunnen.

Buiten Europa heb ik aan 2 achtertassen genoeg. Binnen Europa (met kamperen is meer spullen) vlieg ik niet maar neem ik de trein of bus.