Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gemiddelde snelheid fietsdag Europa - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Gemiddelde snelheid fietsdag Europa

jansenius schreef:Voor wat het waard is : ik heb in augustus een weekje Elzas/Vogezen gedaan, met enkele cols van tussen de 4 en 8km lengte (Col du Pigeonnier, col du Calvaire, Col de la Schlucht, Col du Donon, Mont Saint-Odile etc). Ongeveer 15kg bagage, fiets zelf 14,5kg.
Mijn voorkeurcombinatie is 26/21 (=1,24 omwentelingen), als het te lang rond de 10% blijft hangen ga ik naar 26/24 (=1,08). Daarmee doe ik het meestal. Wordt het nog steiler, dan heb ik achteraan nog een 28 en een 32 in petto maar die gebruik ik uiterst zelden.
Ben afgelopen zomer v.a. Luzern via Lac Leman over de Jura en door de Vogezen gefietst. Had toendertijd een fully met 3x8 - 22-32-42 (volgens mij, weet alleen de kleinste zeker) en achter 12-34. Heb op één klein klimmetje van 5% vanwege ziekte mn granny(de 22) moeten gebruiken. Alle andere klimmen af kunnen werken met mn middelste blad, o.a. Grand Ballon & Col du Chasseral & jaunpass.

Dus zit nu achter een 11-26 op om te voorkomen dat het te traag omhoog gaat. Ben erg fanatiek sporter, dus gebruik klimmetjes om mezelf beetje te testen (o.a. sparren met racefietsers). Een verzet mag je naar mijn mening best een klein beetje dwingen om lekker door te trappen.
monkeyman schreef:Een verzet mag je naar mijn mening best een klein beetje dwingen om lekker door te trappen.
tja, als je goed getraind bent is dat een optie maar als je "erdoor" zit dan zal een te groot verzet je te voet stellen

veel is afhankelijk van de hellingen, de conditie, het totale gewicht dat je moet meesleuren (fiets + fietser + bagage), ...
Met MTB-versnellingen zit je meestal safe.
Eens je weet hoe snel je een bepaalde klim opklimt, weet je het voor elke klim.
Je zorgt dat je een bepaalde klim chronometreert en dan bereken je hoeveel hoogtemeters je per uur doet. Dat aantal haal je ongeveer altijd, onafhankelijk van hoe steil de klim is, tenzij het een hele lange onregelmatige maar gemiddeld relatief vlakke klim is.
Op een korte steil klim fiets ik tot 750hm/u, op een lange vlakkere klim is dat 650hm/u.