Additionally, paste this code immediately after the opening tag: twee stuurpennen bovenelkaar - Forum Wereldfietser

twee stuurpennen bovenelkaar

Afbeelding

Op zoek naar een manier om een stuurtas met een ligstuur te combineren. Een manier zou kunnen zijn om 2 stuurpennen bovenelkaar te plaatsen, zie foto van Eric Lobeck bovenaan....

Zijn er ook andere creatieve oplossingen?

En enig idee waar een dergelijk pennetje te verkrijgen is?

Afbeelding
Sheldon Brown deed het nog iets extremer: http://sheldonbrown.org/thorn/index.html

Het triathlon stuurtje idee, lijkt me wel leuk. De Sheldon brown oplossing vind ik maar niets.
AB schreef: Op zoek naar een manier om een stuurtas met een ligstuur te combineren.
stuurtas niet aan het stuur hangen maar op zijn eigen dragertje monteren
m-gineering schreef:
AB schreef: Op zoek naar een manier om een stuurtas met een ligstuur te combineren.
hoe dan? voor het ortliebhoudertje heb je een stukje horizontale buis nodig.... en wat ruimte tussen deksel stuurtas en onderkant ligstuur
m-gineering schreef:
Afbeelding

Marten, op je eigen site zie ik nu opeens dittum. Heb je deze ook in de diameter van een aheadsysteem om dan bovenop de stuurpen te monteren? 1 1/8" toch, of 1".....
AB schreef:
m-gineering schreef:
hoe dan? voor het ortliebhoudertje heb je een stukje horizontale buis nodig.... en wat ruimte tussen deksel stuurtas en onderkant ligstuur
Afbeelding

het begint met alle ortlieb hardware een tweede carriere in de grijze ton te geven ;)

Googelen op Decaleur levert wel inspiratie op
het begint met alle ortlieb hardware een tweede carriere in de grijze ton te geven ;)

Googelen op Decaleur levert wel inspiratie op
Decaleur gaat het niet worden ben ik bang, ivm verlichting etc....

Die 2e pen bovenop de andere heeft ook als voordeel dat mijn gewone stuur wat lager komt, en mijn ligstuur wat hoger en dichter naar me toe.....
Nitto light bar II scroll naar beneden.

Wel een duur optie omdat hij uit America/Japan moet komen ik was 50 pond kwijt. Maar nu twijfel ik of ik uberhaupt een stuurtas wil gebruiken :shock:
als je vorkbuis lang genoeg is dan kan je toch met wat spacers ertussen direct een tweede stuurpen er bovenop monteren; zorg alleen dat je bovenste stuurpen naar boven toe gericht is en eventueel een andere hellingshoek