Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps - Forum Wereldfietser

gps

gps

Ik en mijn vrouw hebben acht jaar geleden de route van Benjaminse gefietst gewoon met de boekjes als wegwijzer. Nu dit jaar fietsen wij deze route opnieuw. Nu hoor ik dat er al veel met gps gefietst wordt. Zijn er mensen op dit forum die deze al gereden hebben op gps. Zo ja welk type gps, is de route gemakkelijk, beter te volgen dan met de boekjes en tot slot is de route gemakkelijk van de computer te halen.
Hallo Eduward,

allereerst hartelijk welkom op het forum.

Die route heb ik (nog?) niet gereden, wel twee anderen. De eerste keer was van Praag naar Nederland (van de Europafietsers) en de tweede de Hanzeroute. Ik heb die eerste route andersom gefietst, voor een GPS maakt het namelijk niet uit welke kant je op gaat, als ik met het gidsje had gereden, dan was het lastiger geweest want de beschrijving gaat van Nederland naar Praag. Een GPS kan je ook helpen met het vinden van winkels, hotels en campings, op een goede kaart staan die namelijk ook. Veel meer informatie dan op een gewone papieren kaart. Als je het adres van een BB weet, dan kan de GPS je er zo heen brengen.

Je moet wel enigszins computerfähig zijn en je van te voren in deze materie verdiepen, het is niet aan te raden om vlak voor je vakantie een GPS te kopen.

Hier staat ook een goed advies voor de aanschaf van een GPS:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 74#p100074
Het hele draadje is wel lezenswaardig.