Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Myanmar op doorreis - Forum Wereldfietser

Myanmar op doorreis

Hallo iedereen!

Ik plan om van België naar Australië te fietsen. Voorlopig ziet mijn route er zo uit:
België-Duitsland-Tsjechië (Praag)-Slovenië-Kroatië-Montenegro-Albanië-Griekenland-Turkije (Istanbul)-Iran (Tehran, zuiden)- zuid-Pakistan-India-Bangladesh-Myanmar-Laos-Vietnam-Cambodja-Thailand-Maleisië-Indonesië (Sumatra, Java,...) ferry/vliegtuig, Australië (Darwin-Melbourne/Sydney)- vliegtuig naar ergens in Europa- België

Nu is de enige hinderpaal nog Myanmar dus. Ik zie dat je er enkel met een vliegtuig binnen geraakt. Kan je er dan rond fietsen of ben je verplicht van een vliegtuig te nemen naar bv. Thailand?

Alvast bedankt,
Wouter
You need to take an airplane to enter and leave Myanmar but you can cycle in certain areas inside of the country. Still just to be able to cycle around the temple city of Bagan – that’s worth the effort of flying into Myanmar. We were there in 2001 and now we’re considering going back again.

Afbeelding
Ik heb een klant die is vanuit China fietsend Myanmar binnengekomen, maar moest na tientallen kilometers de bus nemen.
Dat is mij ook wel overkomen. Myanmar is een extreem mooi land met vriendelijke mensen (behalve de militairen dan).
Zodra je echter van de toegestane wegen afwijkt, wordt je vaak aangehouden en moet je een taxi of bus nemen. Na een paar keer verplicht stoppen en alternatief vervoer zoeken, krijg je een beetje het gevoel dat de Birmezen zelf moeten hebben, maar dan een factor duizend minder :cry:

Hier krijg je een impressie: http://www.vakantiefietser.nl/reisimpre ... mar-birma/
bedankt voor jullie antwoorden!
Myanmar blijkt een groter aandeel te hebben in de planning dan verwacht. Ik heb namelijk beslist om via de stan's te gaan.
@Eric: zie jij er grote problemen in om van Kirgizië door te steken naar China eind november/begin december? ik las dat de beste fietsperiode september-november is, maar dan zou ik me sowieso moeten haasten, denk ik.

Wouter

http://be-ride-back.webnode.com/