Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Servië - Forum Wereldfietser

fietsen in Servië

Dag allemaal,
Begin juli gaan we met 8 mensen op fietsvakantie in Servië. Het is echter moeilijk besluiten wat de mooiste/leukste route is. We fietsen sowieso de donauradweg maar de vraag is welk gedeelte in Servie het mooiste/leukste is. Is iemand er al geweest en kan je ons tips geven?

We zouden daar ook ter plaatse fietsen huren, waarschijnlijk in Belgrado. Iemand tips?

hartelijke dank alvast!
fietsgroet
marijke
Kijk sowieso op www.eurovelo6.org. Het allermooiste deel is bij de grens van Roemenie volgens mij, maar ik denk dat je gewoon alles moet fietsen, want het is allemaal prachtig. Ook Belgrado. Hangt er van af hoeveel tijd je hebt. De route in Servie is ongeveer 600 - 700 km denk ik.
Kom naar de Fiets en Wandelbeurs dan hoor je alles.
Groeten,
Rutger
Ik fiets in mei dit jaar een gedeelte door Servie, ik kom van Bulgarije en ga bij Dimitrovgrad [ri Sofia] de grens met Servie over. Daar ga ik met een grote bocht richting Macedonie en dan verder naar en door Albanie. In het Servie gedeelte wil ik oa. de Trava valei meepakken, in dat gebied schijnt het geweldig mooi te zijn.

Ik kom ook naar de beurs, misschien daar info uitwisselen?

Henk Kamphuis, http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
De weg van Sofia naar Dimitrovgrad is niet erg aantrekkelijk, maar als je in Servië bent raad ik je aan de grote weg ri. Nis rechts te laten liggen en linksaf richting het klooster van Poganovo en de Jerma kloof te fietsen. Zie mijn website http://moh.freehostia.com/2005
De tovenaar schreef:De weg van Sofia naar Dimitrovgrad is niet erg aantrekkelijk, maar als je in Servië bent raad ik je aan de grote weg ri. Nis rechts te laten liggen en linksaf richting het klooster van Poganovo en de Jerma kloof te fietsen. Zie mijn website http://moh.freehostia.com/2005
Dank je, ik was dat al van plan, even doortrappen ri Dimitrovgrad :? en dan door de Jerma kloof.
De rest van mijn tocht is een aaneenschakeling van mooie natuur/cultuur.

Kom jij nog op de beurs Tovenaar, misschien leuk even samen te kletsen?!

Groet Henk
Waar en wanneer is de beurs? Misschien tot dan!
Grtjs
Marijke
26 en 27 februari! www.fietsenwandelbeurs.nl. Kom ook! Ik ben er op alle dagen aanwezig. Kan wat kaarten van Servie meenemen.
Oei, Amsterdam is net iets te ver. Zal er dus niet zijn. Lijkt me wel zeer interssant! Ondertussen hebben we ook gekozen welk deel van de donau we zullen fietsen in Servie. We gaan van Belgrado richting Bulgaarse grens.

groetjes!
Hallo Marijke,
Ik heb al tweemaal in Servië gefietst en ben er verliefd op, het is een prachtig en veelzijdig land. De route langs de Donau is inderdaad de moeite waard, maar ik zou je ook willen adviseren om juist van die route af te wijken. Servië heeft naast de Donauregio namelijk nog heel veel meer te bieden, en het is jammer dat veel toeristen het land niet wat verder verkennen.
In het zuiden en oosten vind je verschillende nationale parken, orthodoxe kloosters en gezellige stadjes. De wegen zijn goed en niet heel druk, echter de heuvels zijn af en toe wel steil. Wie niet zo van klimmen houdt, kan beter naar het vlakke noorden gaan. Dat deel van Servië (Vojvodina) heeft namelijk ook veel te bieden, waaronder de zeer leuke stad Novi Sad. Hoe dan ook, je zal merken dat de Servische bevolking overal erg gastvrij en vriendelijk is.

Nog een tip: in Belgrado is het fietsen minder aangenaam. Het is een echte autostad en er zijn nauwelijks fietspaden. Goed uitkijken dus.