Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Wereldfiets FM 62, Shimano XT - Forum Wereldfietser

Te koop: Wereldfiets FM 62, Shimano XT

Ik heb een degelijke robuuste wereldfiets te koop. Ik heb deze fiets alleen gebruikt voor vakantiefietsreizen, dus niet voor woon/werkverkeer. De reden dat ik hem wil verkopen is dat hij voor mij eigenlijk net iets te groot is. Framemaat is 62, herenfiets.

Afbeelding

Afbeelding

Het is een zeer degelijke fiets die goed is af gemonteerd: compleet shimano XT (dus voor en achter derailleur, naven, trapas), de remmen zijn hydrailisch: magura HS 33, erg eenvoudig om je blokjes verwissel en je heb altijd een gelijke remdruk om dat het een gesloten systeem is. Je hebt niet te maken met remkabels die uitrekken. Beide wielen zijn met de hand gemaakt door een zeer goede wielmaker. Het achterwiel is 40 spaaks waardoor hij erg sterk is. Dit is een voordeel als je met bepakking gaat fietsen. Verder zitten er zowel voor als achter tubes dragers op. De voordragers heb ik er afgelopen zomer op laten zetten.
Ik heb de fiets op laten bouwen naar mijn wensen en ook het frame zelf uitgezocht en laten spuiten. Yunnan is de provincie in China waar ik 2x gefietst heb en Slingerland is de fietsenwinkel waar ik 3 jaar gewerkt heb.

Hij moet €750,- kosten (nieuw €1800,-)

De fiets is goed onderhouden (wel sporen van gebruik natuurlijk) en heeft elk jaar zijn onderhoudsbeurt gehad.

Mocht je nog meer info willen of foto’s willen zien aarzel niet te reageren!

Jeanette
Hey Jeanette,

Zou ik eens langs mogen kopen o de fiets te bekijken? Ik ga deze zomer op wereldreis en zoek al een tijd naar een geschikte fiets.. Ik ben zelf 1.93 cm. Je kan mij bereiken op -aarthuijg-@-heetmeel-.-com

Ik ben erg benieuwd!

Groet,

Aart
Hoi Aart,

Ik heb je geprobeerd te mailen, op verschillende mogelijke emailadressen, maar weet niet of je deze ontvangen hebt.

Ik ga proberen je een PB te sturen om met je in contact te komen.

Groet, Jeanette
Het blijft mij onduidelijk wat voor merk frame het is.
Leon